Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Proton Satria S2000: На пълни обороти

03.02.2009 12:37
Туит

В средата на миналия месец се заговори, че останалият без отбор след напускането на Subaru Петер Солберг ще поеме програмата на Proton по развитието на Satria S2000. Дали слуховете ще се превърнат във факти, можем сам да гадаем. Едно обаче е ясно – суперът на малайзийската компания има потенциал.

За рали „Ирландия” местният пилот Нийл Макший избра именно Satria S2000 и даде впечатляващите трето и осмо време в първите две отсечки. За съжаление на третата елементарен проблем в електрониката го принуди да напусне надпреварата. С представянето си в началото на състезанието обаче Макший провокира серия коментари относно потенциала на автомобила. А ето какво е и мнението на Крис Мелърс, боса на препаратора MEM, отговорен за направата на Satria S2000.

„Един съвсем обикновен гумен уплътнител ни остави извън надпреварата. Заради него в електронния блок за управление на двигателя влезе вода и системата дефектира. Не струва повече от 50 пенса. Това обаче няма да се случи отново. Знаем вече каква е причината. Блокът е прототип, не е от частите, които подготвяме ние. Но както казах, знаем какво се случи и този проблем няма да се повтори. След като го сменихме, не сме бутали нищо друго по автомобила.”

Нийл Макший се върна по системата „супер-рали” в събота, но катастрофира по време на 14-ия етап. Въпреки това Мелърс бе доволен от резултатите, които са потвърдили предположенията на целия екип, че Proton разполага с един отличен „супер”. „Удивително, наистина удивително. След тестовете на асфалт във Френските Алпи предполагахме, че сме по-бързи от останалите супери. Използвахме същите трасета, на които другите отбори тестваха две седмици по-рано и знаехме, че нашите времена са отлични. Хората се питаха дали нашият автомобил ще се конкурира с машините от група N в Ирландия. Аз обаче си мисля, че достатъчно категорично показахме, че Satria е наистина бърз автомобил, дори попада между група N и WRC.”

Мелърс вярва, че от този автомобил можем да очакваме повече, тъй като екипът не е използвал нито един от десетте жокера, които дават право на промени по конструкцията през годината, без да се чака нова хомологация. Причината за отличното поведение на Satria са “правилните габарити”, допълва босът на МЕМ. „Автомобилът е само с пет милиметра по-висок (отколкото изисква техническият правилник), което означава, че съотношението спрямо дължината остава отлично. Този факт, както и добре оформеният преден капак ни осигуряват отлична аеродинамика, колата се държи направо като картинг. Всички пилоти казват, че е така, а някои от зрителите допълниха, че поведението й е като болид от Формула 1, прсто не мърда от завоите.”

Proton Satria ще участва през тази година във WRC, IRC и британския рали шампионат. Преди това обаче предстоят тестове на макадам.

Коментари
comments powered by Disqus