В Европа през 2018 са купени 49 896 автомобила Mondeo и 20 715 през шестте месеца на 2019 г.
Фамилията на Ford Fusion /Mondeo се готви да смени поколението по много необичаен начин. Вместо чифт седан/комби ще се появи всъдеход или по-скоро високопроходимо комби, конкурент на модели като Subaru Outback и Volkswagen Passat Alltrack. Смяната ще бъде направена през 2021 г., но засега можем да разгледаме само първото приближение към този автомобил: така нареченото тестово муле, което носи ново шаси и нови двигатели, докато отвън са части от комбито на Focus.
Не си струва да обръщаме специално внимание на каросерията, но вече можем да кажем нещо, макар и малко. Например, вече имаме първия намек за междуосието и пътния просвет.
Междуосието на прототипа е приблизително равно на 2850-2950 мм, тоест съвпада с базата на миналото Mondeo / Fusion (2850 мм) или малко повече.
В Европа през 2018 са купени 49 896 автомобила Mondeo и 20 715 през първата половина на 2019 г. Но далечното първо поколение в края на 90-те години може да се похвали с повече от 300 000 продажби годишно. В Съединените щати бизнесът на Fusion също не върви добре. През 2018 г. са купени 173 600 автомобила Fusion, докато през 2014 г. са реализирани 306 860 единици. Очевидно компанията добре преценява пазарните промени, когато през 2018 г. обяви, че постепенно ще се раздели със седаните в моделната си гама.
По предварителна информация следващото превъплъщение на модела Fusion / Mondeo ще стъпи върху платформата Ford CD4 на модулната C2, подобно на последния Focus, но само върху дълга база, която позволява поставяне на трети ред седалки.
Оказва се, че „новото повдигнато комби за 2021 г.“, обещано през лятото, което ще смени едновременно Mondeo и S-Max с Galaxy по едно и също време в Европа, изобщо не е Ford Focus Active Wagon, както може би изглежда. Става дума за по-голям автомобил, превъзхождащ Focus на дължина с 20-25 см.
В Европа новият Mondeo под капака ще има 1,5 трицилиндров турбо двигател и дизелов мотор 2,0 EcoBlue, плюс хибридни версии. Те могат да бъдат умерени хибриди EcoBoost Hybrid / EcoBlue Hybrid, както и вариант със зареждане от мрежата с инсталация, подобна на тази, която работи в новото поколение на кросоувъра Kuga Plug-In Hybrid (атмосферен 2,5 двигател плюс електромотор, 225 к.с., батерия 14, 4 кВтч, 50 км само на ток).
Онзи ден компанията обяви преустановяване на производството в Оуквил (Канада) на кросоувъра Ford Flex, който няма да има наследник. Сега е ясно кой модел ще пренасочи аудиторията му.
В САЩ събратът на Fusion може да получи по-сериозни двигатели, например V6. Но коее любопитното: вече в напускащия едноименен седан за моделната година 2020 отпадна точно по-голямата шестцилиндрова версия Sport (V6 2,7 EcoBoost, 329 к.с., 515 Нм). На фона на другите версии тя изглеждаше малко скъпа и не се радваше на популярност. Хибридите на Fusion за САЩ също са доста предвидими. Не се очаква изцяло електрическа версия по простата причина, че тази ниша ще бъде заета от отделен нов модел на 18 ноември: електрически всъдеход в стила на Mustang, очевидно, също пригоден за дълга платформа C2.