Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Проверката

29.12.2006 21:12
Туит

Своевременно преди зимата е необходимо автомобилът да бъде основно проверен и подготвен за отрицателни температури.

Студената зимна утрин нерядко започва с трудности при стартиране на автомобила и причината често се крие в изтощения акумулатор. За да бъде избегнато това е добре навреме да се провери електрическия му капацитет. Корозия върху полюсите на акумулатора също може да доведе до проблеми при палене на колата. Полюсите се почистват първоначално с гореща вода, след което се намазват със специална смазка (грес). При съдържащи киселина акумулатори е необходимо задължително да се провери и нивото на течността в него.

Най-горе в списъка на нещата, които трябва да бъдат проверени, се намира и труднозамръзващата течност (антифриза) за охладителната система. Съдържанието на антифриз трябва да бъде достатъчно за температури до минус 30 градуса по Целзий. Ако то е по-малко, може да замръзне радиаторът - в такива случаи аварирането на двигателя трудно може да се избегне. Важна обаче е и правилната дозировка, тъй като антифризът предпазва от корозия и твърде голямо или прекалено малко количество от него може да има обратен резултат.

Не трябва да се забравя и инсталацията за измиване на стъклата. За предпазване на водата използвана за миене на стъклата от замръзване, спомагат специални зимни концентрати, които се предлагат по бензиностанциите и в търговската мрежа. Препоръчва се смес, издържаща до минус 20°. Концентратът в никакъв случай не би трябвало да се използва неразреден. Който не добави достатъчно вода или друга подходяща течност, почти не постига почистващ ефект. Заслужава си да се хвърли и един контролен поглед върху гумените пера на чистачките. Ако са износени се препоръчва да бъдат сменени.

Драскотини по лака се обработват най-добре с молив-коректор за лак, след което повърхността се консервира с восъчна паста. Защита чрез консервиране се препоръчва и при алуминиеви джанти, особено ако имат дребни несъвършенства. Гумените уплътнения на вратите пък могат да бъдат предпазени от замръзване посредством използването на талк. Между другото: повечете автосервизи предлагат професионална проверка на готовността на автомобила за зимата на изгодни цени.

Коментари
comments powered by Disqus