И други производители, включително Fiat и Nissan, предупредиха за скок на цените
PSA Group повиши цените на своите нови автомобили във Великобритания след срива на паунда като първа последица от решението на страната да напусне ЕС.
Други автомобилни производители, включително Fiat и Nissan, предупредиха, че цените на автомобилите ще трябва да бъдат увеличени, за да се противопоставят на спада на паунда, но PSA е първият, който го направи,
PSA увеличи цените на автомобилите в Обединеното кралство за своите марки Peugeot, Citroen и DS от 1август.
Говорител на марката Peugeot посочи, че увеличението отчасти отразява 10% от обезценяването на паунда спрямо еврото след гласуването на Brexit на 23 юни. "Ние трябва да изпреварваме колебанията във валутата", каза той.
Peugeot не посочва обаче средно увеличение на цените, но ето един пример: цената на компактния модел 308 е нараснала с 435 паунда (567 долара ) до крайна цена от 15 930 паунда, или увеличението е 2,8%.
Цените на Citroen и DS са увеличени средно с 2%, каза официален представител на тази марка. Корекцията на цените е била планирана преди последните колебания на валутните курсове, подчерта говорителят.
Трите марки на PSA имат комбиниран пазарен дял от 7,24% в Обединеното кралство въз основа на продажбите за първите седем месеца. Френският автомобилен концерн няма местно производство, за да компенсира валутните колебания и внася всички свои автомобили в страната.
Новите регистрации на леки автомобили за цялата индустрия във Великобритания се увеличиха само с 0,1%, докато продажбите на индивидуалните клиенти намаляха с 6,1% вследствие спада на потребителското доверие, сочат данните на индустриалната асоциация SMMT, обявени миналия четвъртък.
Повишаването на цените ще "навреди на продажбите на автомобили" в Обединеното кралство, втория най-голям пазар в Европа след Германия, казва Фелипе Муньос, глобален анализатор от JATO Dynamics.
Автомобилните производители все още преценяват какви ще бъдат последиците за бизнеса от излизането на Великобритания от Европа, каза той. "Въпреки това първият ефект върху лирата е покачването на цените, което е най-лесният и бърз начин за справяне с тази ситуация", подчерта той.
Шефът на Renault-Nissan Карлос Госн заяви пред журналисти миналата седмица, че "няма съмнение", че цените във Великобритания ще трябва да бъдат вдигнати.
Шефът на марката Fiat във Великобритания - Себастиано Федриго, предупреди по-рано този месец, че покачването на цените са неизбежни, но каза, че повечето компании ще изчакат да видят дали паундът ще се стабилизира.
Автомобилните производители предупредиха, че Brexit удря рентабилността на дейността им в Европа.
От компанията Ford, най-продаваната марка във Великобритания, заявиха миналия месец, че Brexit вече струва на компанията 60 милиона долара заради обезценяването на паунда. Тя очаква загуби в размер на 200 милиона долара през тази година и от 400 до 500 милиона долара през следващата година заради Brexit, каза главният финансов директор Боб Шенкс.
General Motors обяви, че обмисля съкращаване на разходите си в Европа, за да компенсира потенциалните загуби от 400 милиона долара от насрещните ветрове, предизвикани от гласуването за Brexit. GM се опитва да върне своите марки Opel и Vauxhall към печалба в края на годината след дълго време на загуби.