Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Qoros 3 стартира в Китай: Какво се крие зад новата китайска марка

02.10.2013 11:31
Туит

Китайският производител Qoros е съвсем близо до старта на първия си автомобил. Qoros 3 седан ще бъде на пазара в Китай през ноември. Ние успяхме подробно да разгледаме какво се случва зад кулисите и ще ви разкажем как Qoros се е подготвил за най-важното – продажбите.

Това е една вълнуваща история. Китай - настоящият икономически двигател за немската, за международната автомобилна индустрия и за целия автомобилен свят въобще - преживява появата на новата марка: Qoros. Създаденото през 2007 година джойнт-венчър предприятие между производителя на автомобили Chery Automobile и израелския концерн Corporation Group, с единствената цел да завладее китайския пазар като сериозно развиващ се конкурент, сега е на крачка от пускане на пазара на първия сериен модел, а именно Qoros 3 седан.

Qoros 3 стъпва на пазара в Китай най-напред с 2 бензинови мотора


Qoros 3 е надеждата на новата марка, въпреки че действително не изглежда сензационно, но за сметка на това освежаващо семпло. Докато местната автомобилна индустрия се съсредоточва все повече върху заемането на нови ниши на вътрешния пазар, то Qoros пуска от конвейера първият си модел на много търсения на китайския пазар седан. 4,70 метра дългият Qoros 3 най-напред ще се предлага с 4-цилиндров атмосферен двигател или турбо вариант в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия, както и трансмисия с два съединителя. Наред с просторния интериор (колесна база: 2,70 м) и изтънчената информационно-развлекателна система, автомобилът ще завладява китайските купувачи особено убедително с качественото си изпълнение. Качество, което досега предлагаха само чуждестранните, но не и китайските производители на автомобили.

Фундаментът, върху който основно се гради марката Qoros, можем да очертаем в три важни направления: финансовата стабилност на израелския съдружник (Израел досега е инвестирал 500 милиона евро в Qoros), добрите отношения на Chery с китайското правителство и екип от европейски инженери и експерти.

Qoros се роди върху лист бяла хартия


Вицепрезидентът на Qoros - Фолкер Щайнвашер - е ключова фигура от първата минута. Бившият мениджър на VW, който във Волфсбург последно отговаряше за американските пазари, така да се каже разви марката Qoros на бял лист хартия. "Там могат да се правят много неща по различен начин." Може би дори по-добре?

Щайнвашер сам разкри още веднъж стратегията си на една информационна среща на европейските медии. Тя се основава на модулна платформа, която позволява да се извършват промени върху положението на седалките, размерите на колелата, колесната база, както и на надвесите на автомобила. По този начин с инвестицията на сравнително малки разходи би могла да се реализира богата продуктова палитра. Веднага след това инженерът хвърли светлина върху бъдещото развитие на Qoros. Лимузината, която се е позиционирала също като Skoda Octavia в "горната граница" на компактния сегмент, трябва да бъде последвана от версиите хечбек и кросоувър на SUV моделите. По-нататък Qoros възнамерява да атакува сегмента на малките автомобили и горната средна класа. Високият клас, както и ван или спортен автомобил, са съгласно изказването на Щайнвашер "въпрос на бъдещето, за което в момента не бива да се говори".

Широката гама от продукти сама по себе си със сигурност не е гаранция за успех. Това е ясно и на специалистите от Qoros, които при разработването и производството на превозните средства разчитат на известни доставчици като Magna, AVL, Bosch и Getrag. Най-важната предпоставка за успех в състезанието разбира се е качеството и естествено до най-малкия детайл. То започва от дизайна, за който отговаря Герт Хилдебранд. И бившият Mini дизайнер трябваше да започне работата си в Qoros на бял лист хартия в момент, в който тъкмо беше приключила разработката на платформата на автомобила.

Качество и в детайлите


Хилдебранд е човек на естетиката, предпочита семплия дизайн и не без гордост разяснява проектираните качествени характеристики на Qoros 3. Сред тях между другото се числят ясни, семпли линии и детайли като например хоризонталната връзка между А-колоните и страничните секции. Също така дизайнерът не пропуска да обърне внимание на радиаторната решетка, чийто профил е толкова дълбоко, че когато разглеждаш предната част, разположеният отзад радиатор не се вижда.

В работата си Хилдебранд винаги е залагал на функционалността. Той знае, че купувачите отдават значение не само на привлекателния външен вид. "Ако клиентът при качване и слизане от автомобила си удря главата, той никога няма да ти прости това." За да се предотврати това например С-колоната на Qoros 3 е конструирана подобно както моделите BMW. Копие от каприза на придворния майстор? "В автомобилната индустрия понякога е разрешено да се повтори вече изпитаното."

На първоначалния си пазар в Китай Qoros 3 ще се стреми да плени основно млади купувачи на възраст между 25 и 30 години. Мощни двигатели и динамика на пътя са част от желанията на потенциалните клиенти. За Клаус Шмид, който отговаря в Qoros за целия задвижващ агрегат, двата 1,6-литрови бензинови двигателя (126 к.с. и 156 к.с., Start-Stop стандарт) в комбинация с 6-степенна механична или 6-степенна трансмисия с два съединителя на този етап са достатъчни. Двигателите са разработени съвместно с AVL в Грац, които произвеждат скоростни кутии в кооперация с Getrag. За да се намалят разходите Шмидт, който преди Qoros е работил в M GmbH, при шасито е разработил комбинация от предно окачване тип Макферсът и торсионна греда на задната ос. Но за стъпване на европейския пазар се предвижда също и многозвенно окачване.

Лесна за управление информационно-развлекателна система с Cloud-функция

Както в Европа, така и в Китай мобилните комуникационни устройства като iPhone и Co определят все повече ежедневието. За да има успех на родния пазар, още от самото начало Qoros дава приоритет на информационно-развлекателната система. Не на последно място е лицето, отговарящо за зоната HMI (интерфейс човек-машина), Стефано Виланти - трети в мениджърският екип след Директора Duo Guo Qian (председател на управителния съвет) и Фолкер Щайнвашер.

Във фокуса на развитието са преди всичко ползваемост и работа в мрежа. Затова като първа стъпка Qoros предприе серия интензивни тестове, които документират поведението на около 1000 автомобилисти. Резултатът: системата инфотейнмънт се командва изключително от 8-инчовия сензорен екран, разположен на централната конзола. В допълнение има само бутон за регулиране силата на звука и Home-бутон, който връща обратно директно към началната страница. Останалата част водача управлява чрез приплъзване с един или два пръста или леко докосване.

В хардуера има вградена Qloud система, разработена в сътрудничество с Microsoft, която свързва потребителя към интернет или към други потребители. Така например това позволява да се подават маршрути директно в навигационната система от специален уебсайт Qoros, или също чрез смартфон. За Qloud е гарантирано, че GPS данните са винаги актуални и не е необходимо притежателите на Qoros сами да ги актуализират. Освен това също има функции като запомняне и споделяне на маршрути или данни за превозното средство, например данни за разхода. Информация за трафика в реално време и функция за спешни случаи допълват обхвата. По данни от Qoros информационно-развлекателната система е част от стандартното оборудване.

Qoros 3 спечели 5 звезди на EuroNCAP краш теста

Мениджърите на Qoros са убедени, че водени от чувство на патриотизъм китайските купувачи по-скоро ще купуват автомобили с китайско за сметка на чуждо производство, когато стандартите за качество отговарят на качеството на световно утвърдените модели. Огромна роля за този чисто нов автомобил изигра и резултатът в краш тестовете. И тъй като китайско-израелския производител на автомобили предпочита да се позиционира в Китай като международна марка, като по този начин трябва да бъде съпоставим с изискванията в целия свят, автомобилът се яви на международно признатите EuroNCAP краш тестове. Резултатът от пет звезди е ясен знак, че Qoros 3 представлява сериозен конкурент на международната сцена.

Перспективите за продажби на моделите Qoros, които се произвеждат във фабриката Chanshu (отдалечена на около 100 км от Шанхай) изглеждат доста добре. 150 000 единици ще трябва да слязат от поточната линия през първата година. От самото начало обаче фабриката така е построена, че без много усилия капацитетът може да бъде увеличен до 350 000 превозни средства. Добре е обмислена и подготовката на кадрите. Към 1100-те служители на Qoros скоро ще могат да се присъединят и възпитаниците на така наречените класове Qoros в Техническия университет на Chanshu. Те са подобни на германските nрофесионални училища, където обменcj на теорията и практиката се преподава пряко от ръководители на отдели от завода.

Китай е най-важният пазар за Qoros

Фолкер Щайнвашер и неговият мениджър-авангардист са изпълнени с надежда. Те вярват в успешния старт на пазара в Китай и добро развитие на продажбите на Qoros. В същото време гвардията е скромна и здраво стъпила на земята, въпреки че техните постижения наистина впечатляват. И накрая, между въпросния лист бяла хартия и предстоящия старт на първия модел са изминали не повече от 5 години.

Дори и Щайнвашер неведнъж се изненадва от стремглавото развитие. Той описва Китай като "едно гигантско село" и се базира на добрите контакти с правителството на китайския съдружник Chery, които бързо и лесно стопяват бюрокрацията. На въпроса кога Qoros ще се разшири и в Германия, Щайнвашер е предпазлив. Германия е "...по-труден пазар. Основната ни цел е пазара в Китай", след това ще видим". Предстои да стане интересно.

Коментари
comments powered by Disqus