Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Работниците на Audi в Унгария заплашват със стачка

31.03.2016 10:01
Туит
Работниците на Audi в Унгария заплашват със стачка

Стачният комитет иска увеличение на заплатите в размер на 20 000 форинта (64 евро)

Работниците на Audi в Унгария заплашват да стачкуват, ако не получат увеличение на заплатите си от началото на годината.

AHFSZ, синдикатът в завода на Audi в Гьор, Унгария, сформира стачен комитет и иска увеличение на заплатите в размер на 20 000 форинта (64 евро) месечно  от 1 януари тази година , заедно с еднократни бонуси от 100 000 форинта.

В завода сглобяват моделите А3 и ТТ на Audi, сочи Европейската производствена карта на Automotive News Europe. Производството на кросоувъра Q3 ще започне през 2018 г. В предприятието на Audi работят 11 411 души.

От синдиката заявиха, че последният кръг от преговори във вторник се е провалил, след като стачният комитет единодушно отхвърли двете контра предложения на ръководството на завода на Audi.

"Преговорите да продължават, комитетът е упълномощил ръководството на синдиката да подготви и организира детайлите на евентуална стачка", се казва в изявление, публикувано на интернет страницата на профсъюза.

Стачният комитет обяви, че са събрани подписи от над 7000 работници в подкрепа на исканията.

Говорител на Audi отказа да коментира възникналата ситуация.

Работниците от автомобилния сектор в страната получават брутно 283 936 форинта (904 евро) средно месечно за миналата година, сочи официалната статистика, или над средната от 247 800 форинта.

По-голям проблем за икономиката

В местния автомобилен сектор работят над 10 000 души и проблемите при Audi подчертават по-голям проблем за унгарската икономика, която загуби голяма част от работната сила след миграцията към Западна Европа и на други места. Всяко прекъсване на автомобилния сектор, който представлява над една пета от промишленото производство в страната и повече от една десета от износа, ще доведе до проблеми за икономиката на Унгария, след като вече се очаква спад на годишния ръст от 2,9% през миналата година.

"От дълги години в унгарския частен не е имало стачки и сега всичко се изсипва наведнъж, защото са се натрупали толкова много неща ", каза Золтан Ласло, заместник-председател на Федерацията на унгарските металурзи.

Той посочи, че ръководството е било наясно с исканията на работниците и в други пет компании, най-вече в автомобилен сектор, където работят около 10 000 души. Протестът на служителите е предизвикан от ниските заплати и общите условия на труд, като например продължителното работно време, посочват наблюдатели.

Коментари
comments powered by Disqus