Люис Хамилтън не трябва да се чувства виновен за инцидента на питлейна миналата седмица в Гран при на Канада, смята ръководството на McLaren Mercedes.
По време на двайсетата обиколка в старта за Голямата награда на Канада Хамилтън удари отзад Кими Райконен, който чакаше на изхода на питлейна загасването на червените светлини. И двамата отпаднаха от надпреварата, като по-късно пилотът на МcLaren се извини на своя съперник.
Спортният директор на Mercedes Норберт Хауг и изпълнителният директор на McLaren F1 Мартин Уитмарш също са изразили съжаление за злополуката пред тим-шефа на Ferrari Стефано Доменикали след края на състезанието. Въпреки това ръководството на Сребърните стрели твърдо застава зад своя пилот.
„Случват се такива неща. Никога не съм се радвал, когато на пистата излиза кола за сигурност, няма значение, че е Mercedes. Носи ни лош късмет“, коментира Норберт Хауг. „Що се касае до грешката, печелим като отбор, длъжни сме и да губим като отбор. Видяхме, че Люис притежава нужната скорост, контролираше изцяло надпреварата, но до момента, когато колата за сигурност отне предимството му."
„Както и да е, два автомобила стояха неподвижно на изхода на питлейна, Люис удари единия. В края на краищата грешката е наша. Но определено не искам да го обвинявам, защото той се представяше блестящо, и то на тази трудна писта. Беше феноменален по време на първите двайсетина обиколки.“
„Всеки видя, че той разполагаше с достатъчно скорост, за да грабне победата, но това не се случи. Хубавото е, че авансът на лидера е само няколко точки. Все още сме близо.“
Босът на McLaren Рон Денис допълва, че няма да губи време за тази тема, която според него е обикновен инцидент. „Нико удари отзад Люис, което показва какво се е случило – верижна катастрофа на изхода на питлейна. Пилотите са започнали да спират, Люис е гледал само към тях, не е предполагал какво ще направят, знаете, нямаме стоп светлини."
„В крайна сметка не се е случило нищо особено, просто той отпадна от едно състезание, което контролираше изцяло преди инцидента. Искахме да има по-дълга втора серия, затова стопът ни продължи по-дълго. Целта беше да наваксаме това, което щяха да спечелят пилотите с едно спиране. Те имаха предимство при тази ситуация. Ето защо всичко се разви толкова драматично при появата на колата за сигурност.“
габровец
контролирал-друг път.затова ли кими започна да го настига и от 12сек. смъкна на 9 преди да влязат в пита.ако не беше колата за сигурност в най-лошия случай кими щеше да изпревари хамилтън в бокса при редовната смяна на гуми.а 'що не и да го задмине...