Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Акрополис: “Агии Теодори” не пречупи единствено Грьонхолм

02.06.2007 20:06
Туит

След втория ден на рали „Акрополис“ множеството въпросителни, които постави петъчния тур на атрактивната надпревара, получиха отговор. Емблематичната “Агии Теодори” препъна голяма част от претендентите за победата, но не и Маркус Грьонхолм, който има аванс от 43.3 секунди спрямо втория Льоб преди последните пет отсечки в неделя.

48,88-километровата “Агии Теодори” постави началото на втория ден от рали „Акрополис“. Най-дългата скоростна отсечка за първата половина на сезона в Световния рали шампионат се оказа сериозно препятствие за голяма част от състезателите. Крис Аткинсън, който стартира от трета позиция, спука гума и загуби близо две минути, тъй като мус-системата не проработи. Мико Хирвонен се завъртя пет километра след началото на отсечката и при последвалия удар счупи стъклото на своя Focus RS WRC 06. Въпреки че имаше проблеми с видимостта, той постигна пето време, но изостана на повече от минута спрямо лидерите. Яри-Мати Латвала също не се разбираше добре с тежкия макадам. Заради спукана гума финландецът изгуби цели четири минути и напусна зоната на точките. Грьонхолм, Льоб, Солберг и Сордо преодоляха безгрешно първото преминаване на емблематичната скоростна отсечка. В битката за първото място обаче останаха само тримата опитни състезатели, тъй като Дани изоставаше на 47,3 секунди от временния лидер Грьонхолм.

След финала на “Агии Теодори 1” страстите (а и автомобилите) постепенно се охладиха, но борбата в челото бе не по-малко оспорвана. Грьонхолм поддържаше стабилно темпо и успешно гардираше минималния аванс на върха. Зад него обаче третия Льоб водеше жестока битка с Петер Солберг, който удържаше с мъка второто място. Световният шампион спечели втория за деня етап и излезе пред своя конкурент, но Солберг контраатакува с два последователни успеха и си възвърна престижната позиция.

В задните редици също бе изключително интересно. Дани Сордо, който се представи страхотно в петък и бе единственият от младата генерация, преминал през “Агии Теодори” безпроблемно, се препъна на третата отсечка днес и отпадна от надпреварата. Междувременно Крис Аткинсън наваксваше изоставането си от ранните часове на деня, изпревари Хенинг Солберг и влезе в предиобедния сервиз с пето време. Яри-Мати Латвала също активно компенсираше проблемите от “Агии Теодори” и прогресира до осма позиция.

Второто преминаване на най-дългата отсечка в рали „Акрополис“ отново измъчи до краен предел състезателите и техните машини. Три спукани гуми сложиха край на амбициите на Латвала за място в зоната на точките, а удар в камък забави сериозно Манфред Щол. Маркус Грьонхолм обаче бе непоклатим. Финландецът подобри с 15 секунди постижението си от първото преминаване и с втората си етапна победа за деня увеличи аванса си спрямо Петер Солберг на 35,7 секунди, и на 49.3 спрямо третия Льоб. Маркус леко отпусна газта след перфектното представяне на “Агии Теодори 2”, но с лекота запази преднината си в челото в края на деня.

Себ и Солберг продължиха да си оспорват второто място и през следобедните часове, но проблем в амортисьорите на Impreza WRC2007 забави сериозно норвежеца в последните два етапа и позволи на Льоб да се изкачи на второ място и дори да се откъсне на цели 24,3 секунди преди подновяването на надпреварата в неделя. Подобни технически неудачи съпътстваха и неговия съотборник Крис Аткинсън, който отстъпи петата позиция на Хенинг.

Тежките препятствия на рали „Акрополис“ препънаха част от пилотите на водещите отбори, което позволи на Ян Копецки да се изкачи до седмата позиция. Само на 36,6 секунди зад него обаче се движи Манфред Щол, който въпреки че срещна сериозни затруднения с преодоляването на “Агии Теодори“, все още има шанс да се бори за нещо повече от едната точка.

Рали „Акрополис“ продължава в неделя от 07:33 с 20-километровата отсечка „Авлонас“. Въпреки че Маркус има сериозен аванс спрямо втория Себ, а до финала остават по-малко от 80 състезателни километра, крайният изход от надпреварата съвсем не е ясен. Рали „Сардиния“, което завърши само преди две седмици, бе прекрасна демонстрация на това твърдение.

Рали "Акрополис" – ден втори

1. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 3:00:22.3
2. С. Льоб Citroën C4 WRC 3:01:05.6 (+43.3)
3. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 3:01:29.9 (+1:07.6)
4. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 3:02:54.4 (+2:32.1)
5. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 3:03:31.6 (+3:09.3)
6. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 3:05:47.3 (+5:25.0)
7. Я. Копецки Skoda Fabia WRC 3:07:17.7 (+6:55.4)
8. М. Щол Citroën Xsara WRC 06 3:07:54.3 (+7:32.0)
9. Г. Уилкс Ford Focus RS WRC 05 3:08:21.9 (+7:59.6)
10. М. Уилсън Ford Focus RS WRC 06 3:09:07.1 (+8:44.8)

Коментари
comments powered by Disqus