Мико Хирвонен (BP Ford) спечели рали „Акрополис” и първата си победа за сезона. Себастиен Льоб (Citroen) отпадна вчера, което позволи на финландеца да намали на седем точки изоставането си в шампионата на пилотите.
Себастиен Ожие, който кара за Citroen Junior, завърши втори и се качи за първи път на подиума в Световния рали шампионат. Яри-Мати Латвала (BP Ford) допълни челната тройка, след като голяма част от фаворитите отпаднаха вчера.
Бързай бавно
Мико Хирвонен може и да не разполага с бясната скорост на своя съотборник в екипа на Ford Яри-Мати Латва, но е най-сигурният и постоянният пилот в Световния рали шампионат. Поредното доказателство за това е рали „Акрополис”. Единствен от фаворитите Мико не допусна нито една грешка по-горещите макадамови отсечки в Гърция и заслужено спечели първата си победа за сезона, която го доближи на седем точки от Себастиен Льоб във временното класиране.
„В началото ситуацията въобще не изглеждаше добре, но изведнъж всичко се обърна в наша полза”, заяви щастливият Мико след последната отсечка. „Перфектен уикенд за нас. Не допуснахме нито една грешка и през цялото време карахме разумно. Отново сме в играта. Преди старта си мислехме, че ако избегнем проблемите, имаме отличен шанс да спечелим. Доказахме, че не сме се заблуждавали.”
Ожие отсрами Citroen
Световният шампион Себастиен Льоб отпадна вчера след грешка и няколко превъртания през таван в седмия етап, а два по-късно неговият съотборник в екипа на Citroen Дани Сордо също бе принуден да паркира своя автомобил встрани от пътя, но заради повреда в окачването. Петер Солберг (Citroen Xsara WRC), Хенинг Солберг (Stobart Ford) и Мадс Остберг (Subaru Impreza WRC2008) допълниха групата на „контузените” в съботния ден.
Благодарение на солидния списък от отпаднали пилоти на втора позиция завърши Себастиен Ожие, който днес удържа атаките на третия Яри-Мати Латвала. Французинът бе на крачка от провала на „Агии Теодори” тази сутрин, когато на пътя му се изпречи твърде солидно препятствия – една крава, решена да наблюдава отблизо битката за подиума. Ожие обаче се отърва само с леки повреди по предницата на C4 WRC и запази второто си място. Какво се е случило с кравата обаче, все още не знаем.
Отново в играта
Рали „Акрополис” стартира блестящо за втория пилот на BP Ford Яри-Мати Латвала. Финландецът водеше колоната със стабилен аванс в челото, но на последния етап в петък допусна една от традиционните си грешки - излетя от пътя и изгуби три минути, опитвайки се да върне своя Ford Focus RS WRC обратно на трасето. Със солидно каране в събота и неделя обаче, както и с помощта на късмета и многото отпаднали, Яри-Мати прогресира от единайсета до трета позиция. Ако организаторите не бяха отменели „Лутраки 2” днес заради многото зрители по етапа, Латвала можеше дори да атакува второто място, но в крайна сметка завърши на половин минута зад Ожие.
Благодарение третото място на Латвала и победата на Хирвонен BP Ford се върна в битката за титлата при производителите, тъй като спечели пълен актив от 18 точки (Ожие не е регистриран за отборния шампионат) срещу четири за заводския тим на Citroen. Французите върнаха Дани Сордо в надпреварата тази сутрин по системата „супер рали” и той завърши тринайсети в общото класиране и пети в отборното. Така пет кръга преди края на сезона BP Ford се доближи на 15 точки от първото място и Citroen.
В зоната на точките
Евгени Новиков (Citroen Junior) направи прекрасно каране в Гърция. 18-годишният руснак спечели първата си етапна победа в петък, а в събота добави нови две най-бързи времена. Повреда в централния диференциал тази сутрин обаче му отне напълно заслуженото четвърто място.
От проблемите на Новиков се възползва Федерико Вийагра (Munchi’s Ford), който се пребори с Конрад Раутенбах (Citroen Junior) за четвъртата позиция. Третият заводски пилот на Ford Халид Ал-Касими завърши шести, а с блестяща атака в последния етап Мадс Остберг, който се върна тази сутрин по системата „супер рали”, се изкачи от девето на седмо място.
Рали „Акрополис” бе и кръг от шампионата на ФИА за серийни автомобили. Местната звезда Ламброс Атанасулас (Skoda Fabia S2000) стартира тази сутрин с пасив от 8,8 секунди спрямо Насер Ал-Атиах (Subaru Impreza WRX), след като вчера имаше проблеми с двигателя. На „Агии Теодори 1” обаче гъркът си върна първото място и го задържа до финала. В общото класиране Атанасулас завърши осми и спечели последната точка за WRC.
Пет кръга преди края на сезон 2009 Себастиен Льоб продължава да бъде начело при пилотите, но Мико Хирвонен има напълно реален шанс да притисне французина. Дали това ще се случи, ще разберем при завръщането на рали „Полша” във WRC след две седмици.