Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Акрополис: Хирвонен поведе колоната

12.06.2009 16:30
Туит

Мико Хирвонен е начело след първия ден на рали „Акрополис“, след като съотборникът му в екипа на BP Ford Яри-Мати Латвала изгуби повече от три минути в последната отсечка.

Само на три секунди зад него е заводският пилот на Citroen Дани Сордо, а световният шампион Себастиен Льоб (Citroen) изостана близо с половин минута като първа кола по отсечките и се движи трети.

Рали „Акрополис“ стартира прекрасно за Яри-Мати Латвала. Финландецът, който преди две седмици спечели на остров Сардиния, се възползва от по-задната си стартова позиция и още след първата отсечка се откъсна на 5,8 секунди пред Хирвонен и на цели 19,9 пред Льоб. Двамата фаворити водеха колоната и чистеха отсечките, което логично се отразяваше на времената им. Така след първите минавания Яри-Мати имаше аванс от 7,8 секунди спрямо Дани Сордо, Хирвонен се движеше трети на 9,3, а Себастиен Льоб заемаше едва пета позиция.

Статуквото се запази и при следобедните минавания, като в последния етап Латвала прецени, че е по-удачно да атакува Сордо, а не да използва стратегически прийоми. По подобен начин той спечели победата в Италия. Този път обаче късметът му изневери и финландецът излетя от пътя, като при опитите си да измъкне автомобила от канавката изгуби повече от три минути. „Ако искаш да спечелиш, трябва да опиташ. Не можеш да направиш нищо докато се возиш по отсечките“, лаконичен бе Латвала след последния етап за деня.

Катастрофата на финландеца позволи на Дани Сордо да приложи изпитаната тактика и да върне газта преди финала, за да си осигури по-добра стартова позиция за съботния ден. По този начин Мико Хирвонен мина напред и оглави класирането, което направи задачата на Ford още по-сложна. Утре Хирвонен ще чисти отсечките, а както се вижда по времената на третия Льоб, това е сериозен минус на горещия макадам в Гърция. Дани Сордо ще стартира втори, а Себ ще атакува от по-задна позиция, което е предпоставка за изключително силна офанзива от страна на Citroen.

Петер Солберг, който наскоро получи подкрепата на Shell, завърши деня на четвърта позиция, въпреки че изгуби доста време на сутрешните преминавания заради проблем с управлението на частния Citroen Xsara WRC. Неговият брат Хенинг се изкачи на пето място, след като пилотите на Citroen Junior и Мадс Остберг (Subaru Impreza WRC2008) загубиха много време при следобедните преминавания.

Себастиен Ожие спука гума в четвъртия етап, но спечели петия и се върна в играта. В шестия обаче Хенинг бе с осем секунди по-бърз от него и му отне петото място за една десета. Съотборникът на Ожие в „младежкия“ Citroen Евгени Новиков също демонстрира отлична скорост и в един момент дори се изкачи на четвърто място. След като 18-годишният руснак обаче спечели първата си етапна победа в световния шампионат (СЕ4), остана без гуми за следващия етап и загуби цели три минути, опитвайки се да финишира на джанти. Подобна бе и ситуацията с частния пилот на Subaru Мадс Остберг. От техните проблеми се възползваха Федерико Вийагра (Munchi's Ford) и Халид Ал-Касими (BP Ford), които намериха място в челната осмица, въпреки че изоставаха драстично от темпото на лидерите.

Вторият ден на рали „Акрополис“ включва шест етапа (две преминавания по три отсечки) с обща дължина 135,36 километра. Лидерът Хирвонен ще стартира на „Клениа“ в 09:32.

Коментари
comments powered by Disqus