Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Акрополис: Латвала спечели първата си победа с VW

02.06.2013 20:33
Туит
Рали Акрополис: Латвала спечели първата си победа с VW

Яри-Мати Латвала изпревари с бизо две минути Дани Сордо (Citroen DS3 WRC) на финала на рали „Акрополис“, шести кръг от WRC. Това е първи успех за финландеца с екипа на VW и първи за сезон 2013.

Точно преди десет години и то в Гърция Латвала направи своя дебют зад волана на WRC автомобил. За този период той записа общо седем победи с екипа на Ford и една за новия си отбор VW.

Латвала започна по възможно най-лошия начин рали „Акрополис“, след като остана едва девети в квалификационния етап. Още след края на петъчния ден обаче, който включваше само две отсечки, заводският пилот на VW се движеше на трета позиция. Останалото Латвала свърши в събота. Изненадващият лидер Евгени Новиков (Ford Focus RS WRC) спука гума, а Дани Сордо реши да кара на сигурно, което гарантира лидерската позиция за пилота на VW. От този момент нататък Латвала нямаше никакви затруднения и си гарантира първата победа за сезона.

„Невероятно е! Сезонът започна трудно, така че това е много важен момент за нас“, коментира щастливият Латвала. „За първи път карах WRC автомобил точно преди 10 години. Толкова много време ми трябваше, за да спечеля тук. Вчера решиха да не мисля за победата, но днес само това бе в главата ми, особено по време на последния етап.“

Стратегията на Дани Сордо, който избра да кара на сигурно, му донесе отличното второ място. Това бе и подходът на Тиери Нювил (Ford Fiesta RS WRC), който спечели втория си подиум за годината. Андреас Микелсен (VW Polo R WRC), за разлика от белгиеца, имаше проблеми със спирачките, а и бе забавен от спукана гума, но въпреки това се пребори за четвъртата позиция с Насер Ал-Атия (Ford Focus RS WRC). Катарецът завърши на 17,5 секунди зад Микелсен, но едва ли е очаквал, че при тази висока конкуренция ще може да намери място в топ 5.

Това бе възможно главно заради проблемите на голяма част от водещите пилоти в шампионата. Шестият Мадс Йостберг (Ford Focus RS WRC) изгуби три минути още след първия етап, след като удари бордюр и стигна до финала на три колела. Мико Хирвонен (Citroen DS3 WRC) пък остана седми в края на надпреварата след повреда в кормилната уредба на същата тази първа отсечка и няколко спукани гуми.

Проблем с горивната система не позволи на Себастиан Ожие (VW Polo R WRC) да завърши първия ден на рали „Акрополис“, но германецът се върна в събота по системата „супер рали“, прогресира до десетото място, а и спечели финалния „пауър стейдж“ и трите бонус точки. По този начин Ожие си гарантира аванс от 52 точки в класирането за шампионата спрямо съотборника си Латвала, а Себастиен Льоб остана трети, на шест точки зад финландеца, въпреки че е стартирал само три ралита от началото на сезона.

В челната десетка място намериха още осмият Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC), като само половин секунда не му достигна, за да финишира пред Хирвонен, както и Евгени Новиков. Роберт Кубица (Citroen DS3 WRC) остана само на крачка от първата си точка във WRC, но единайсетата позиция му гарантира победата във WRC-2.

Следващият старт за сезон 2013 във WRC е рали “Сардиния“, което стартира на 20 юни.

Коментари
comments powered by Disqus