Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Акрополис: Льоб и Солберг ще спорят за победата

31.05.2008 19:05
Туит

Себастиен Льоб (Citroen) е начело и след втория ден на рали „Акрополис”. Световният шампион има аванс от 28,7 секунди спрямо втория Петер Солберг със Subaru.

Без гуми 

Лидер след първите преминавания по отсечките тази сутрин беше вторият пилот на Citroen Дани Сордо. Испанецът имаше аванс от 16,4 секунди спрямо своя съотборник Себастиен Льоб, но на „Агии Теодори” (първият от трите етапа следобед) пука на два пъти гуми и остана без резервни за останалите две отсечки. На следващата „Писиа” Сордо отново спука гума и отстъпи лидерската позиция на Себ.

Проблемите за Дани обаче тепърва предстояха. Понастоящем правилата в Световния рали шампионат изискват от пилотите да карат в междинните секции задължително на четири колела, върху които има гуми. Ето защо Сордо и неговият навигатор Марк Марти бяха принудени да слагат по-запазения комплект за връзките между етапите, а за последната отсечка да използват почти напълно разрушените гуми. Това коства на Дани близо четири минути и половина изоставане на финалната за деня „Агиа Триада”, което му отреди седмо място във временното класиране.

Стратегически ход 

Световният шампион Себастиен Льоб заложи на друга стратегия, която се оказа значително по успешна. Водещият пилот на Citroen върна газта в ранния следобед, за да запази гумите си и след проблемите на Сордо в края на деня, оглави класирането с аванс от 28,7 секунди спрямо втория Петер Солберг.

„Имах усещането, че ако натисна, ще съсипя всичко”, коментира Льоб след второто преминаване на „Агии Теодори”. „Условията бяха ужасяващи за гумите, ето защо върнах газта. Беше наистина трудно, но сега разполагам с четири добре запазени гуми до края, така че всичко е наред”

Отново сред фаворитите 

Новият Subaru Impreza WRC2008 изведе Петер Солберг на втора позиция. Норвежецът изостава на близо половин минута от Льоб, но утре ще стартира като втора кола по отсечките, докато французинът ще губи време, разчиствайки трасето.

„Трябва да бъдем много внимателни до финала, но със сигурност утре ще е интересно. Много е важно за целия тим на Subaru да завършим, надявам се да го направим стъпка по стъпка. Очакват ни още много километри до финала, но днес преживяването беше наистина невероятно. Имаме много работа, за да достигнем максималния капацитет на колата, но потенциалът й е огромен.”

Вторият пилот на Subaru Крис Аткинсън отпадна, тъй като не можа да запали своя автомобил след финала на първата отсечка тази сутрин.

Хенинг води атаката на Ford 

По-големият брат във фамилията Солберг също се представи отлично във втория ден на рали „Акрополис”. Хенинг (Stobart, Ford) се възползва от проблемите, които имаха двамата заводски състезатели на Ford, и заема трета позиция.

Мико Хирвонен остана без спирачки във втората отсечка, след като в един от завоите удари задницата на своя автомобил, а впоследствие получи повреда и в окачването. Все пак финландецът спечели два етапа следобед, което му отреди четвъртото място в края на деня. Неговият съотборник Яри-Мати Латвала стартира прекрасно сутринта и имаше напълно реален шанс да се бори за победата, но остана без турбо за следобедните преминавания (аналогичния проблем като този в Мексико) и завърши с осмо време.

В зоната на точките 

Пети е частният пилот на Citroen Урмо Аава. Естонецът спука гума сутринта, а в последната отсечка за деня се забави заради Сордо, който се движеше пред него, но благодарение на проблемите, които съпътстваха водещите пилоти, е само на крачка от най-доброто си класиране в Световния рали шампионат. Само на единайсет секунди зад него обаче е Матю Уилсън (Stobart), който от дванайсета позиция вчера, се изкачи до шестата днес.

Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) и Пер-Гунар Андерсон (Suzuki) се бореха за шестото място през по-голямата част от деня, но отпаднаха заради повреди в окачването. Това позволи на Конрад Раутенбах (Citroen C4 WRC) и Тони Гардемайстер (Suzuki) да намерят място в челната десетка.

Седем етапа включва последният трети ден на рали „Акрополис” – две преминавания по три отсечки и суперспециалният „Татои”. Общата им дължина е 110,74 километра. Първата кола стартира на „Авлонас” в 6:53, а последният етап започва в 14:30.

Коментари
comments powered by Disqus