Себастиен Льоб (Citroen) спечели рали „Акрополис”, седми кръг от Световния шампионат. Петата победа на французина през този сезон му отреди първо място в класирането при пилотите с аванс от една точка спрямо Мико Хирвонен (Ford).
Още след първия етап тази сутрин световният шампион удвои преднината си спрямо втория Петер Солберг и тя достигна близо минута. Комфортният аванс позволи на Себ да върне газта в оставащите отсечки до края на надпреварата и с лекота да спечели петата си победа за сезона и общо 41-а в кариерата си.
„Беше наистина тежко рали”, коментира Льоб след финала на суперспециалния „Татои”. „Понякога е важно да върнеш газта, за да не повредиш колата или гумите. Не е толкова интересно, предпочитам да натискам, но целта ни беше победата. Щастлив съм, че я постигнахме.”
По традиция в състезанията на макадам първата кола по отсечките е в неизгодна позиция, тъй като разчиства пясъка и малките камъни от трасето за останалата част от колоната. Днес обаче водачът Льоб имаше предимство спрямо другите пилоти, защото за разлика от всички останали разполагаше с отлична видимост. Огромни облаци прах се вдигаха при преминаването на всеки автомобил, ето защо организаторите се принудиха да увеличат интервала между колите по отсечките от две на три минути.
Братята Солберг
В екипа на Subaru определено може да си отдъхнат след дебюта на новата Impreza WRC2008. Тази сутрин Петер Солберг не бе доволен от поведението на автомобила, но все пак задържа второто място, което е страхотен успех с оглед резултатите на норвежеца през последните години. Солберг завърши втори и на рали „Португалия 2007”, но единствено благодарение наказанията за автомобилите на Ford, подготвени от M-Sport. В състезателни условия бившият световният шампион е печелил осем точки за последно на рали „Австралия 2006”.
Братът на Петер бе най-големия губещ днес. Хенинг се движеше стабилно трети след втория ден на рали „Акрополис”, но мистериозен технически проблем го остави на осма позиция в края на надпреварата. Двигателят на неговия Ford Focus RS WRC започна да прекъсва при сутрешните преминавания, като по време на обедния сервиз механиците не установиха точната причина за повредата. За следобедните отсечки ситуацията се влоши и за Хенинг остана единствено да закара своя автомобил до финала.
„На няколко пъти загасваше, нямаше какво да направя”, коментира Хенинг след края на седемнайсетия етап. „По едно време спрях, за да видя дали не мога да отстраня повредата. Когато влязох отново в колата, вратата не искаше да се затвори. Всичко се обърка. Да се надяваме, че ще е по-добре в Турция.”
Подиум за Хирвонен
Проблемите на Хенинг Солберг изведоха Мико Хирвонен на трета позиция. Това определено е успех за финландеца, защото в събота сутрин програма максимум за него беше място в зоната на точките.
„Това беше най-тежкото състезание, в което някога съм участвал. През целия уикенд имахме проблеми, така че крайният резултат е повече от добър.”
След седмия кръг в Световния рали шампионат Мико отстъпи лидерската позиция на Льоб, който има една точка аванс във временното класиране при пилотите.
В зоната на точките
Частният пилот на Citroen Урмо Аава записа най-доброто си класиране досега в Световния рали шампионат, след като изведе подготвения от PH Sport C4 WRC на четвърта позиция. На 29,7 секунди зад него остана Дани Сордо. Благодарение петото място на испанеца и победата на Себ разликата между Citroen и Ford в класирането при производителите е само две точки в полза на Синия овал.
Матю Уилсън завърши шести, което изглеждаше напълно непостижимо след първия ден на надпреварата. В оставащите два дена обаче британецът караше стабилно, нямаше никакви проблеми и навакса изоставането си. Място в зоната на точките намери и Яри-Мати Латвала (Ford), който благодарение проблемите на Хенинг се изкачи от осмо на седмо място.
Тони Гардемайстер завърши девети, но по този начин осигури две точки за Suzuki в отборното класиране. Една добави и единайсетия Пер-Гунар Андерсон. В Гърция пилотите на японската марка отново непрекъснато имаха технически проблеми със SX4 WRC, но като цяло демонстрираха прилично темпо.
При серийните автомобили надпреварата спечели Андреас Аигнер (Mitsubishi Lancer Evo 9). Твърде любопитен факт е, че сред първите десет машини в категорията девет са Mitsubishi Lancer Evo 9 и само една е Subaru Impreza WRX Sti.
Следващият старт в Световния шампионат е рали „Турция” (13-15 юни), след което ни очаква месец и половина лятна пауза.