Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Акрополис: Шестица за шестима

01.06.2007 22:06
Туит

Първият ден на рали “Акрополис” поднесе на феновете на Световния рали шампионат това, което очакваха цял половин сезон: шестима етапни победители и разлика от 10,7 секунди между временния водач Маркус Грьонхолм и шестия Дани Сордо.

Маркус Грьонхолм имаше най-тежката задача по време на петъчния ден от рали “Акрополис”. Финландецът стартираше от първа позиция и бе принуден да разчиства трасето за следващите пилоти. Въпреки трудностите обаче победителят от миналогодишното издание на надпреварата спечели още първия етап за деня и излезе начело във временното класиране. Последва много силна атака от страна на пилотите на Subaru, която временно измести Грьонхолм от лидерската позиция, но след поредица от стабилни времена и успех на предпоследния “Тива 2” той си върна първото място. С оглед на силните резулати, които Focus WRC демонстрира върху гръцкия макадам, и традиционно силното представяне за Маркус на “Акрополис”, този резултат не е изненадващ. Финландецът обаче заслужава поздравления за темпото, което поддържаше през целия ден, въпреки че бе принуден да разчиства скоростните отсечки. Добри думи и за неговия съотборник Мико Хирвонен, който остана единствено с победата от суперспециалния етап в четвъртък вечер, но фиксира няколко силни резултата и завърши деня с пасив от 10,3 секунди спрямо Грьонхолм и пето място във временното класиране.

Пилотите на Subaru се възползваха по впечатляващ начин от по-задните позиции, от които стартираха в надпреварата днес и от отличния избор на гуми, който направиха предиобед. При първите преминавания по скоростните отсечки състезателите в челото имаха известни проблеми с тежкия макадам, което позволи на Крис Аткинсън и Петер Солберг да спечелят съответно две и една етапни победи. Австралиецът дори оглави класирането след втория тест днес и запази лидерската си позиция до предпоследната отсечка, когато развихрилият се по вече разчистените трасета Маркус Грьонхолм излезе начело, а опитният Солберг се изкачи до втора позиция. Impreza WRC2007 пак загатна за потенциала си, но дали ще издържи на сериозното натоварване или отново технически проблем ще лиши състезателите на Subaru от възможността да се борят за място на подиума?

Първият ден на рали “Акрополис” определено не бе от най-сполучливите за Себастиен Льоб. От екипа на Citroen бяха направили някои корекции по-окачването на C4 WRC с оглед на тежките изисквания на трасето, но това рефлектира върху темпото на французина. Още по време на първия етап днес той се завъртя и изгуби близо 12 секунди спрямо лидера Грьонхолм. Постепенно световният шампион влезе в ритъм и след победа в последната скоростна отсечка тази вечер излезе на четвърта позиция с пасив от 9,7 секунди спрямо летящия финландец. За разлика от Себ Дани Сордо се чувстваше наистина комфортно зад волана на C4 WRC. Младата надежда на Citroen също маркира една етапна победа и с оглед на стабилните резултати през целия ден заслужено изостава само на една секунда от съотборника си и на половин спрямо петия Хирвонен.

Далеч зад звездната шестица се озоваха днес пилотите на Stobart VK M-Sport. Хенинг Солберг посрещна вечерта със седми резултат, но само на 3,1 секунди зад него е Яри-Мати Латвала. За съжаление на Малкълм Уилсън обаче и двамата сякаш изгубиха надежди за подиум след завъртания, които ги оставиха на повече от половин минута зад групата на лидерите.

Вторият ден на рали “Акрополис” ще противопостави пилотите в Световния рали шампионат и техните машини на най-екстремната скоростна отсечка за цялото състезание. 48,88-километровата “Агии Теодори”, която на два пъти ще бъде арена на оспорвани битки (СЕ10 и СЕ14), е една от най-дългите проверки за целия сезон. Концентарцията, физическата подготовка на състезателите и естествено здравината на автомобилите, ще трябва да постигнат перфектен синхрон, за да гарантират успешен финиш.

Рали "Акрополис" – ден първи

1. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 1:19:16.0 
2. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 1:19:24.3 (+8.3)
3. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 1:19:25.0 (+9.0)
4. С. Льоб Citroën C4 WRC 1:19:25.7 (+9.7)
5. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 1:19:26.3 (+10.3)
6. Д. Сордо Citroën C4 WRC 1:19:26.7 (+10.7)
7. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 1:20:01.2 (+45.2)
8. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 1:20:04.3 (+48.3)
9. М. Щол Citroën Xsara WRC 06 1:21:01.9 (+1:45.9)
10. Я. Копецки Skoda Fabia WRC 1:21:52.6 (+2:36.6)
Коментари
comments powered by Disqus