Частният пилот на Citroen Петер Солберг има аванс от 51 секунди след първия ден на рали Акрополис”, седми кръг от световния шампионат.
Световният шампион за 2003 г. се възползва от по-задната си стартова позиция и спечели четири от шестте етапа днес, които му гарантираха солиден аванс спрямо втория Себастиен Льоб (Citroen). В събота обаче Солберг ще води колоната и решението да кара на пълна газ до края на първия ден може да се окаже стратегически погрешно.
Льоб не само изпитваше затруднения с чистенето на отсечките, а и спука гума в петия етап. Въпреки това седемкратният първенец се изкачи от пето на второ място в последната отсечка, която и спечели. Но не скоростта на французина бе решаваща за неговия прогрес, а фактът че Мико Хирвонен (Ford) и вторият пилот на Citroen Себастиен Ожие върнаха газта в края на деня, за да си гарантират по-добра позиция в утрешния стартов ред. Двамата изостават съответно на 3,7 и 5,6 секунди зад Льоб.
Яри-Мати Латвала (Ford) се движеше втори, на половин минута зад Солберг, но получи повреда в диференциала а последния етап и загуби над три минути, за да завърши деня осми. Това се оказа сериозен проблем и за движещия се зад него Петер Солберг, който трябваше да изпревари финландеца в етапа. „Карах зад него наистина много дълго време”, обясни Солберг в края на деня. „Можеше да спре по-рано. Това беше наистина много лошо. Изгубих време тук.”
Двамата пилоти на Stobart Хенинг Солберг и Матю Уилсън допълниха топ 6. Техният съотборник Мадс Йостберг обаче излетя от пътя в четвъртия етап и отпадна. Подобна бе и съдбата на Евгени Новиков, четвъртия пилот с автомобил на Stobart. Той се движеше трети сед първата отсечка, но във втората получи повреда в окачването и също се оттегли.
Лидерът в S2000 категорията От Танак (Ford Fiesta S2000), Латвала, Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) и Кими Райконен (Ice 1 Citroen) допълват топ 10.
Вторият ден на рали "Акрополис" включва седем етапа с дължина от 141.89 километра. Първата от тях стартира в 11:02.