Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Акрополис: Солберг притисна Льоб

26.05.2012 19:31
Туит

Себастиен Льоб (Citroen) има аванс от 10,2 секунди спрямо Петер Солберг (Ford) преди последния ден на рали „Акрополис”, шести кръг от WRC. Яри-Мати Латвала (Ford) напусна борбата за първото място, след като спука гума.

След първия ден на рали „Акрополис” Яри-Мати Латвала изглеждаше единственият реален конкурент на Себастиен Льоб за лидерската позиция. Финландецът поддържаше сходно темпо с това на Себ и при сутрешните минавания днес, като по време на обедния сервиз разликата между двамата бе под три секунди. В първия от следобедните етапи обаче Латвала допусна поредната си грешка и вместо да се пребори за първото място се смъкна на четвърто.

 „Грешката беше моя. Отворих прекалено един от завоите в началото на етапа и ударихме банкета. Не беше силно, просто го докоснахме леко, но мисля, че нещо там спука гумата”, коментира Латвала. „Обикновено може да караш достатъчно дълго време, когато гумата само изпуска, но за съжаление се оказа, че и джантата е счупена.”

Проблемите на Латвала осигуриха комфортен аванс в челото на Себастиен Льоб, но следобед заваля и темпото на французина спрямо това на Петер Солберг спадна. Световният шампион за 2003 г. спечели последните три отсечки за деня и се доближи само на 10,2 секунди от лидера.

„Фантастично е. Не съм поемал никакви рискове и се надявах просто да наваксам част от изоставането си”, заяви Солберг след края на деня. „Ще бъде много интересно. Автомобилът се държи прекрасно, много съм доволен.”

Третият Мико Хирвонен (Citroen) е на близо две минути зад лидера, но пък има аванс от три спрямо Латвала, който след удара имаше проблеми и с една от спирачките си. Зад заводските пилоти на Ford и Citroen завърши Мадс Йостберг (Adapta Ford), след като Евгени Новиков (M-Sport Ford) получи повреда във водната помпа, а шестият Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC) така и не успя да удържи атаките на норвежеца.

Въпреки че вчера Тиери Нювил скъса полуоска във финалния етап, днес той се изкачи до седмото място. За това съдейства и другият частен пилот на Citroen Насер Ал-Атия, който отпадна в петнайсетата отсечка. Това даде възможност на двамата представители на VW Себастиен Ожие и Андреас Микелсен да се включат в битката за топ 10, като след същия този петнайсети етап норвежецът мина пред Ожие, който имаше проблеми със сервото на своята Skoda Fabia S2000. Още на следващия обаче Микелсен трябваше да спре, защото една от тръбите на охладителната система в неговия автомобил се бе откачила и двигателят му прегря. Така Ожие си върна осмото място, а пред Микелсен мина Язийд Ал Раджхи (Ford Fiesta RRC).

Третият последен ден на рали „Акрополис” включва само пет етапа (две отсечки с по две минавания и пауъстейджа), чиято обща дължина е 65,55 километра. Последният от тях стартира в 14:11.

Коментари
comments powered by Disqus