Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Аржентина: Латвала спря серията на Ожие

11.05.2014 20:54
Туит
Рали Аржентина: Латвала спря серията на Ожие

Яри-Мати Латвала спечели рали "Аржентина" и рекордната девета поредна победа за екипа на VW. Съотборникът му Себастиен Ожие остана втори с минута и половина пасив, а Крис Мийк (Citroen) допълни челната тройка.

Изключително тежки условия посрещнаха пилотите на старта на петия кръг от Световния рали шампионат. Заради поройните дъждове и разораните трасета първият същински ден от надпреварата се оказа кошмарен за голяма част от водещите пилоти. Мико Хирвонен (M-Sport) и Мадс Йостберг (Citroen) катастрофираха още на отварящия етап в петък, а Андреас Микелсен (VW) паркира своя автомобил малко преди финала на последната отсечка за деня. 

Двамата заводски пилоти на Hyundai Дани Сордо и Тиери Нювил също имаха сериозни проблеми в петък, но от техническо естествено. Испанецът загуби над дванайсет минути сутринта заради повреда в турбото, след което спря окончателно в последния етап за деня, за да запази двигателя си. Тиери Нювил също бе инструктиран да не кара до финала, тъй като и при него 1,6-литровият мотор на Hyundai дефектира.

При това положение световният шампион Себастиен Ожие и съотборникът му Яри-Мати Латвала останаха единствените претенденти за победата. Двамата си разменяха на няколко пъти челната позиция преди финалния етап в петък, дълъг внушителните 52 километра. Именно на него Латвала нанесе решителния си удар, тъй като бе с цели 18,2 секунди по-бърз от съотборника си и оглави класирането.

От този момент нататък Латвала контролираше преднината си, особено след като Ожие се завъртя в първия етап от следобедните минавания в събота, а и впоследствие деламинацията на предна лява гума го забави допълнително. Гъстата мъгла в неделя и ниската видимост усложниха задачата на финландеца, но въпреки това той стигна необезпокояван до финала и спечели втората си победа от началото на сезона. 

Ожие завърши на минута и половина зад съотборника си, но спечели финалния "пауърстейдж" и максималните три бонус точки. На шест минути зад победителя остана Крис Мийк и въпреки това заводският пилот на Citroen се качи на подиума при дебюта си в Аржентина. Челната петица допълниха Андреас Микелсен и Тиери Нювил, въпреки че двамата стартираха по системата "рали 2" в събота. Белгиецът се надяваше на добро представяне в "пауърстейджа", за да компенсира техническите проблеми в петък, но отново повреда, този път в скоростната кутия, му коства над минута в етапа. 

Роберт Кубица (M-Sport) обеща преди старта на надпреварата, че този път ще заложи на сигурното пилотиране и го направи. Полякът най-накрая се опази от грешки и стигна шести до финала макар и с над десет минути пасив. Аналогична бе и стратегията на Елфин Еванс (M-Sport), който завърши на 24,2 секунди зад него. 

Челната десетка допълниха Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC), Мико Хирвонен, който също като Нювил и Микелсен се върна в надпреварата благодарение на "рали 2", и победителят във WRC 2 Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC). Мадс Йостберг също можеше да си тръгне от Аржентина с точки, но получи контузия на дясната ръка след инцидента в петък и един удар в камък по време на съботните етапи. Норвежецът все пак реши да стартира в неделя и да кара само с лява ръка, но заради лошите атмосферни условия екипът на Citroen предпочете да не рискува и инструктира своя състезател да прекрати участието си. Пълните резултати от рали "Аржентина" може да видите тук, а класирането в шампионата - тук.

Следващият кръг е рали "Сардиния" от 5 до 8 юни.

Коментари
comments powered by Disqus