Себастиен Льоб е начело след първия ден на рали „Аржентина”, пети кръг във WRC, като само на десета зад него е съотборникът му в екипа на Citroen Мико Хирвонен. Основният им конкурент Петер Солберг (Ford) не завърши, след като счупи кормилна рейка малко преди края на четвърти етап.
Рали „Аржентина” започна по възможно най-лошия начин за Льоб, след като в четвъртък французинът избра твърди гуми за суперспециалния етап, а в първите две отсечки днес се завъртя общо три пъти. В резултат още по време на първия сервиз той изоставаше с повече от половин минута зад лидера Петер Солберг.
В четвъртата отсечка обаче норвежецът за втори пореден път след рали „Португалия” отпадна и Себ излезе на второ място, а благодарение на етапната си победа в дългия близо 52 км „Аскочинга – Агуа де Оро” оглави класирането със секунда аванс спрямо Хирвонен. В последната отсечка за деня все пак финландецът бе по-бърз, така че разликата помежду им бе намалена на една десета.
„Старирах добре, но в края на етапа трасето стана много бързо и загубихме увереност”, коментира Себ след последната отсечка. „Започна да става и доста хлъзгаво. Дани Сордо беше с твърдите гуми, така че не мисля, че ще е по-бърз от нас. Определено не беше лесно.”
Пилотите на Ford за пореден път не можаха да се възползват от отличната скорост, с която Fiesta RS WRC разполага. А в началото на деня това съвсем не изглеждаше така, защото Петер Солберг стартира прекрасно и натрупа цели двайсет секунди преднина само за два етапа. Още на първия след сервиза обаче излетя от пътя заради удар в камък и въпреки че малко по-късно продължи, така и не успя да завърши етапа заради повреда в кормилната уредба.
„Това беше още една страхотна възможност за нас, така че съм много разочарован”, коментира босът на M-Sport Малкълм Уилсън. „Сигурни сме, че ще можем да оправим автомобила за утре и ще продължим да се борим както в Португалия, за да върнем Петер в зоната на точките.”
Дани Сордо, който замести контузения Латвала в екипа на Ford, също се движеше много силно, но неточният избор на гуми стана причина той да загуби над 20 секунди в последния етап и да остане на половин минута зад лидерите. При всеки случай обаче темпото на испанеца е отлично, тъй като за него това е първи старт с Fiesta RS WRC.
Победителят от рали “Португалия” Мадс Йостберг (Adapta Ford) имаше отново проблеми с двигателя си, впоследствие с интеркома и с твърдите гуми, които избра за последната отсечка, но въпреки това се движи четвърти, като разликата между него и петия Насер Ал-Атия (Qatar Citroen) е над четири минути. Причината за това до голяма степен е завъртането, което катарецът направи във втория етап и последвалия от него удар, но и болките във врата, които Ал-Атия изпитва.
Хлъзгавите отсечки около Вийа Карлош Пас станаха причина за серия от катастрофи. Младата звезда на Citroen Junior Тиери Нювил направи една от тях в петата отсечка и бе принуден да се откаже от по-нататъшно участие, като преди това заемаше отличната четвърта позиция. Двамата пилоти на M-Sport От Танак и Евгени Новиков също не стигнаха до финала. Естонецът първо спука гума, после трябваше да сменя кормилна рейка, което му струва близо 20 минути още по време на сутрешните минавания, а в четвъртия етап напусна окончателно състезанието. Новиков пък остана без едно от колелата си в третата отсечка.
Проблемите на голяма част от водещите състезатели дадоха възможност на частния пилот на Ford Мартин Прокоп да завърши първия ден на рали „Аржентина” шести, а на двамата заводски представители на VW Андреас Микелсен и Себастиен Ожие да се преборят за място в топ 8, въпреки че карат Skoda Fabia S2000. Шампионът в IRC бе по-бързият от двамата днес, като той заема седмата позиция с аванс от 22,8 секунди спрямо Ожие.
Вторият ден на рали „Аржентина” включва още седем етапа (две минавания по три класически отсечки и суперспециалния във Вийа Карлош Пас), чиято обща дължина е 166 км. Първият „Сан Агустин – Санта Роза” стартира в 08:30 (14:30 българско време).