Себастиен Льоб (Citroen) стартира рали „Аржентина” с етапна победа на суперспециалния. Седемкратният световен шампион бе с девет десети по-бърз от Петер Солберг.
Хиляди зрители посетиха отсечката в покрайнините на Вия Карлос Пас, за да наблюдават откриващия етап от надпреварата. Феновете бяха толкова ентсуиазирани, че Льоб с мъка отвори вратата си, за да даде задължителното интервю, но усмивката не слизаше от лицето му. „Това е само началото. Истинското шоу започва утре. Очаква ни едно много дълго състезание. Имам една секунда аванс, което е нищо. ОК, доволен съм от старта, но да видим какво ще се случи утре”, коментира французинът.
Частният пилот на Citroen Петер Солберг скъса полуоска по време на шейкдауна, но това не му попречи да бъде най-близкият преследвач на Льоб в първия етап. „Задачата ми тук е да спечеля. Тази отсечка е също толкова важна, колкото останалите, когато целта ти е крайният успех!”, заяви бившият световен шампион на финала.
Себастиен Ожие допълни челната тройка на Citroen, след като остана на една десета зад Солберг, а най-близо до пилотите на френската марка бе Яри-Мати Латвала. Заводският представител на Ford трябваше да се възползва от жокера, който ФИА дава за една принудителна смяна на скоростната кутия в рамките на сезона, след като именно този компонент от неговия автомобил се повреди на шейкдауна.
„Беше ми трудно, след като не започнахме шейкдауна по най-добрия начин, но след като веднъж установих, че сцеплението в етапа е добро, нещата тръгнаха. Можеше да е и по-добре, но стартът не беше лош”, обясни Латвала.
Мико Хирвонен (Ford) остана на две десети зад своя съотборник, а местната звезда Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) завърши шести. Резултатите на първите десет може да видите тук.
Същинската част от първия ден на рали „Аржентина” започва с „Ел Мирадор” в петък от 9:36 (15:36 българско време). Общо шест са етапите, като те включват три отсечки, които се карат по два пъти, с обща дължина от 156,44 километра.