Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Аржентинa: Мийк поведе след драматичен първи ден

25.04.2015 08:58
Туит
Рали Аржентинa: Мийк поведе след драматичен първи ден

Крис Мийк (Citroen) е начело след първия ден на рали "Аржентинa", четвърти кръг от WRC. Тежките отсечки край Кордоба се оказаха непосилни за голяма част от водещите състезатели, включително и за лидера в шампионата Себастиен Ожие (VW).

Рали "Аржентина" по традиция е едно от най-тежките състезания през сезона, но това, което се случи през първия ден от надпреварата, бе истинска касапница. Единствено Крис Мийк мина чисто по трасето и има аванс от внушителните 68.4 секунди преди началото на съботния ден. Преднината на северноирландеца можеше да бъде и още по-голяма, но спукана гума го забави в третата отсечка.

Лидерът в шампионата Себастиен Ожие се предаде още на втория етап. Причината за неговото отпадане бе повреда в горивната система, в резултат на която двигателят на неговия Polo R WRC работеше само на три цилиндъра. Съотборникът му Яри-Мати Латвала също нямаше късмет с техниката, но поне стигна до края на първия ден. Счупен кожух на скоростната кутия го остави само с един двигателен мост за финалните два етапа, което коства близо минута и половина на третия в генералното класиране.

За да бъде драмата на VW пълна, отпадна и Андреас Микелсен. Спукана гума, завъртане и повреда в предното окачване бяха само част от премеждията му по време на сутрешните минавания. Въпреки това норвежецът стигна до обедния сервиз, но само за да отпадне в последвалата пътна секция заради повреда в усилвателя на кормилната уредба.

Проблемите на VW бяха добре доши за заводския екип на Citroen, който изненадващо е с двата си автомобила в челото. На 68,4 секунди зад Мийк е съотборникът му Мадс Йостбер. За норвежецът състезанието в Аржентина не започна добре, тъй като още в първия етап в петък двигателят му изгасна и той трябваше да рестартира електрониката на своя автомобил, за да може да продължи.

На половин минута зад третия Латвала се движи Дани Сордо, който е водещият пилот на Hyundai, въпреки че още във втората отсечка остана без серво. Съотборникът му Тиери Нювил загуби цели четири минути, след като се приземи на камък в отварящия петъчен етап. Въпреки това белгиецът е седми, а и сътвори един от най-куриозните моменти в надпреварата. В третата отсечка Нювил се озова зад Микелсен, който караше с много по-ниска скорост заради повреденото си окачване. За да покаже на норвежеца, че е време да се прибере встрани и да го пропусне, пилотът на Hyundai го удари леко в стил WTCC и едва тогава мина пред него.

Не само Тиери Нювил стана жертва на по-бавните състезатели в етапа. Елфин Евънс (M-Sport Ford) изгуби над четиридесет секунди именно зад Нювил във втората отсечка. Въпреки това британецът е пети в генералното класиране и то само на 5,5 секунди зад Дани Сордо. Съотборникът му От Танак отново катастрофира и не завърши деня, след като удари камък в едно от водните препятствия и разби окачването на своята Fiesta RS WRC.

Завъртане и скъсана стабилизираща щанга забавиха Мартин Прокоп и въпреки това частният пилот на Ford е на впечатляващата шеста позиция в генералното класиране. Зад седмия Нювил се движи Халид Ал-Касими (Citroen DS3 WRC), а лидерът във WRC2 Абдуалзис Ал-Кувари (Ford Fiesta RRC) е девети. Челната десетка допълва Юри Протасов (Ford Fiesta RRC).

Вторият ден на рали "Аржентина" включва нови четири етапа (две отсечки с по две минавания), чиято състезателна дистанция е 131,1 километра.

Коментари
comments powered by Disqus