Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Аржентина: Отново Льоб...

06.05.2007 22:05
Туит

Себастиен Льоб спечели за трети пореден път рали “Аржентина” и изравни рекорда на Томи Макинен, който се задържа на върха в южноамериканската надпревара от 1996 до 1998 година.

За четвърти път през настоящия сезон Себастиен Льоб се изкачи на най-високото място на подиума. Благодарение на отличните качества на C4 WRC световният шампион с лекота задържа първата позиция и дори увеличи аванса си спрямо втория Грьонхолм на повече от половин минута след преминаването на петте скоростни етапа за финалния ден на надпреварата.

В събота вечер Маркус изоставаше на 19,2 секунди от Льоб и бе пределно мотивиран да неутрализира аванса на французина в неделя. Още по време на втория етап за деня обаче пилотът на BP-Ford изгуби всички шансове за победата. Една от най-известните и най-техничните отсечки на рали “Аржентина” – “Ел Кондор”, затрудни финландецът, който изгуби цели 20 секунди в борбата за челото и бе принуден да се задоволи с второто място и в надпреварата, и в шампионата на пилотите.

Въпреки че основният коз на Малкълм Уилсън отново бе сломен от Себастиен Льоб и Citroen Total, босът на BP-Ford не може да бъде недоволен. Благодарение на второто място на Грьонхолм и на поредния подиум за Мико Хирвонен отборът запази лидерската си позиция при производителите и дори увеличи с една точка аванса си спрямо френския тим.

Ford Focus RS WRC 06 отново се представи на ниво и по всичко личи, че се е “отърсил” от “незаконните” задни странични стъкла, които в Португалия костваха ценни точки на част от пилотите в Световния рали шампионат. Доказателство за отличните качества на WRC-машината е също четвъртото място за Яри Мати Латвала и петото за неговия съотборник в екипа на Stobart M-Sport Хенинг Солберг.

Докато младият финландски пилот без излишно напрежение гардираше през целия неделен ден преднината си спрямо състезателите зад него, то Хенинг до последно трепереше за петата позиция. Крис Аткинсън стартира по феноменален начин третия ден от надпреварата и още след първата скоростна отсечка неутрализира близо половинминутния аванс на Хенинг и излезе пред него във временното класиране. Постепенно пилотът на Subaru WRT изгуби ритъм, може би поради факта, че все още не е синхронизирал достатъчно добре действията си със стила на новия си навигатор Стефан Прево, и се смъкна до седмото място. Но напрежението зад Хенинг все повече се усилваше, тъй като Дани Сордо атакува петата позиция.

Последната скоростна отсечка за съботния ден се оказа фатална за младия испанец. Проблем в хидравликата на C4 WRC го изпрати от четвърто на осмо място. Въпреки това Сордо не се предаде и с две страхотни етапни победи на “Ел Кондор” се доближи само на 5,3 секунди от петата позиция и Хенинг Солберг. До финала обаче оставаха само 2,4 километра (суперспециалният етап “Естадио Кордоба”), които се оказаха недостатъчни за мини обрата. Въпреки че не постигна програмата максимум, Дани заслужава поздравления, тъй като след всеки изминал старт на макадам все повече и повече се доближава до лидерите в Световния рали шампионат и няма да е изненада, ако скоро намери място и на подиума с помощта на отлично представящия се C4 WRC.

Последният акцент в рали “Аржентина” заслужава Манфред Щол. Въпреки че пилотира шампионската Xsara, австриецът е далеч от резултатите, които през изминалия сезон демонстрира зад волана на Peugeot 307 WRC. И след шестия кръг за годината той бе далеч от темпото на лидерите и единствено проблемите с двигателя на Subaru Impreza WRC2007 и Петер Солберг му помогнаха да намери място в зоната на точките. До финала на сезон 2007 остават още цели десет старта, но едва ли през тази година Щол ще има шанс да се бори за четвъртото място в генералното класиране.

Надпреварата в Световния рали шампионат ще бъде подновена само след две седмици почивка, когато стартира рали “Сардиния”. Едва ли има кой да спре Себастиен Льоб по пътя към рекордната тридесет и трета победа, но интригата може да възкръсне във всеки един момент. Сезон 2006 го доказа...

Рали “Аржентина” – класиране

1. С. Льоб Citroën C4 WRC 2:52:03.8
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 2:52:40.5 (+36.7)
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 2:54:19.0 (+2:15.2)
4. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 2:55:46.8 (+3:43.0)
5. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 2:56:13.9 (+4:10.1)
6. Д. Сордо Citroën C4 WRC 2:56:27.4 (+4:23.6)
7. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 2:56:47.2 (+4:43.4)
8. М. Щол Citroën Xsara WRC 2:57:24.0 (+5:20.2)
9. Ф. Виягра Mitsubishi Evo IX 3:08:53.7 (+16:49.9) *
10. Т. Араи Subaru Impreza 3:09:03.0 (+16:59.2)

* победител в шампионата за серийни автомобили

Класиране при пилотите

1. С. Льоб 48
2. М. Грьонхолм 45
3. М. Хирвонен 36
4. Д. Сордо 22
5. П. Солберг 16
6. Х. Солберг 15
7. Я. Латвала 12
8. К. Аткинсън 12

Класиране при производителите

1. BP-Ford WRT 81
2. Citroen Total WRT 72
3. Stobart VK M-Sport Ford RT 30
4. Subaru WRT 29
5. OMV Kronos Citroen 22
6. Munchi’s Ford WRT 0
Коментари
comments powered by Disqus