Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Аржентина: Седем етапни победи за лидера Себ

05.05.2007 23:55
Туит

Неочакваните транспортни проблеми, които провалиха първия ден на рали “Аржентина” вече са в миналото. Днес надпреварата стартира по план и за щастие на участниците и зрителите неприятните изненади останаха на заден план.

Едва ли за феновете на рали спорта представлява изненада първото място във временното класиране за Себастиен Льоб. C4 WRC има страхотен потенциал на макадам (доказа го и в Мексико, и в Португалия), а когато зад волана на спортната машина застане трикратният световен шампион, сякаш надпреварата губи смисъл. Още след първата скоростна отсечка за деня Себ излезе на първа позиция, постигна пет последователни и общо седем етапни победи и натрупа близо 20 секунди аванс спрямо Маркус Грьонхолм преди финалния ден на надпреварата. Въпреки че заема втора позиция, финландският пилот доказа, че е единственият, който на този етап може да се конкурира с Льоб и съхрани шансовете си за първото място след две спечелени скоростни отсечки и стабилно представяне през целия съботен ден.

Петер Солберг се опитваше да поддържа темпото на двамата най-бързи, но още на втората скоростна отсечка днес се завъртя и се смъкна на трета позиция. Въпреки неприятния старт опитният норвежец постепенно влезе в ритъм и регистрира няколко отлични резултата. Предпоследният етап обаче се оказа фатален за него. За пореден път автомобилът на Subaru “издъхна”, като според предварителните сведение проблемът е в двигателя на WRC-машината.

Вторият пилот на BP-Ford Мико Хирвонен отново бе извън фокуса на надпреварата, но благодарение на стабилните резултати, които демонстрира през целия ден, на отличните качества на Ford Focus RS WRC 06 и на неволите на Петер намери място сред тримата най-бързи.

Сценарият, който се разигра в челната тройка, далеч не е изненада. Борбата между Грьонхолм и Себ, липсата на шанс за Солберг и консистентните резултати на Мико са факт още от началото на сезона (дори и от изминалата година). В ариергарда на WRC-машините обаче се разигра изключително оспорвана битка.

След предпоследния скоростен етап за деня лидер на втория ешелон бе Дани Сордо, но на финалната отсечка той изгуби близо две минути заради проблем в хидравликата на C4 WRC и се смъкна до осмо място. От неудачите на испанеца се възползва Яри Мати Латвала, който се изкачи на четвърта позиция. Само на 12,8 секунди зад него е съотборникът му Хенинг Солберг. По-големият брат от фамилията Солберг имаше сериозни трудности в началото на надпреварата, но демонстрира чудесни резултати след обедния сервиз и заслужено ще пренощува като петия най-бърз пилот на рали “Аржентина”. На обратния полюс бе представянето на Крис Аткинсън, който в сутрешните часове дори изпревари Сордо и оглави групата на втория ешелон, но постепенно изгуби ритъм и се смъкна до седма позиция. Неочакван подарък получи Манфред Щол, който след проблемите на Петер и Дани освен, че намери място в зоната на точките, завърши седми съботния ден от надпреварата въпреки неубедителното си представяне.

Последният акцент на рали “Аржентина”, но не и по хронологичен ред, е за Луис Перес Компанк и Матю Уилсън. И двамата трябваше да се откажат от амбициите си за място в зоната на точките още след първия скоростен етап за деня. Аржентинския пилот разби своето задно окачване, докато младата надежда на Stobart M-Sport имаше проблеми с електрическата система на Ford Focus RS WRC 06. Въпреки неудачите обаче и двамата ще продължат надпреварата утре по системата “Супер рали”.

Поради отменените седем етапа вследствие на проблемите с транспортирането на пилотите до Кордоба, скоростна отсечка “Мина Клаверо”, която по предварителен график включваше само едно преминаване в неделя, ще се дублира. Промяната цели да се достигне нужната дистанция за рали надпреварата, която да гарантира пълния комплект от точки за състезателите в първата осмица.

Рали “Аржентина” – ден втори

1. С. Льоб Citroën C4 WRC 1:44:13.0
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 1:44:32.2 (+19.2)
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 1:45:38.3 (+1:25.3)
4. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 1:46:45.0 (+2:32.0)
5. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 1:46:57.8 (+2:44.8)
6. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 1:47:28.1 (+3:15.1)
7. М. Щол Citroën Xsara WRC 1:47:40.9 (+3:27.9)
8. Д. Сордо Citroën C4 WRC 1:48:14.4 (+4:01.4)
9. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 1:54:52.9 (+10:39.9)
10. Т. Араи Subaru Impreza 1:55:47.3 (+11:34.3)

Коментари
comments powered by Disqus