Citroen спечели втора двойна победа за сезона, след като Льоб триумфира за пети пореден път в Аржентина, а Дани Сордо завърши втори. Истинска драма се разви в битката за третото място на подиума, на което в крайна сметка се качи Хенинг Солберг (Stobart Ford).
Едва ли петата поредна победа на Льоб в Аржентина, която между другото е и пета поредна за него през тази година, е изненада. Вече отдавна свикнахме с тоталната доминация на световния шампион. За първи път от години обаче се случва основният конкурент Ford да има технически проблеми със своите автомобили, и то с двете машини на водещия отбор.
Ford Focus RS WRC 08 на колене
Льоб, неговият съотборник Дани Сордо и Мико Хирвонен водеха изключително оспорвана битка в челото по време на първия ден от надпреварата. Испанецът взе минимален аванс в петък вечер, но не можа да се противопостави на двамата лидери в събота. За пореден път Мико беше единственият, който оказваше някакъв натиск върху световния шампион. Проблем с двигателя обаче извади финландеца от надпреварата преди старта на шестнайсетия етап. Напрежението върху Себ и Дани Сордо падна окончателно, след като Хирвонен отпадна от състезанието, но BP Ford можеше да разчита на Яри-Мати Латвала за място на подиума.
След ужасяващото начало на сезона и потресаващата катастрофа в Португалия, 24-годишният финландец стартира в Аржентина с една единствена цел – да завърши. Латвала изпълняваше отлично зададените от Малкълм Уилсън указания и прогресира до третото място в събота вечер, след като Мико отпадна, а двамата братя Солберг записаха по една спукана гума в четиринайсетия етап. Още на първата отсечка тази сутрин обаче проблем с налягането на горивната помпа коства осем минути на финландеца и той загуби сигурното на пръв поглед трето място.
„Минахме през един скок и изведнъж налягането на горивото падна”, обясни Латвала. „Автомобилът спря. Изпробвахме много неща, натискахме всички възможни бутони. Изведнъж, след като за пореден път рестартирах системата, всичко тръгна.”
Край на интригата
Въпреки всички усилия, които положи до края на състезанието, Яри-Мати завърши на шеста позиция и спечели само две точки за Ford. Междувременно Citroen с лекота пласира двамата си пилоти на първо и второ място и се откъсна на цели 39 точки пред Синия овал в шампионата на конструкторите.
А какво се случва при пилотите? Ситуацията е идентична. Льоб е начело с максималния актив от 50 точки, Сордо се изкачи на втора позиция с 31, а Мико остана трети, след като за първи път от 23 състезания записа нула. За съжаление и интригата във WRC вече е нула, въпреки че сезонът дори не е преполовен.
„С Мико водихме прекрасен двубой, но в събота следобед той бе принуден да напусне състезанието, така че интригата приключи. Но като цяло се забавлявах”, лаконичен бе Себ на финала.
Хенинг на подиума
Проблемите на Латвала позволиха на самотния войн Петер Солберг да се изкачи на трета позиция. Но радостта на норвежеца бе твърде кратка. Още на следващия етап отново проблем с горивната помпа, но този път на частния Citroen Xsara WRC, сложи точка на неговото участие в рали „Аржентина”. Фамилията Солберг все пак имаше свой представител на подиума, след като по-големият брат Хенинг изведнъж се озова на трето място.
Местната звезда Федерико Вийагра зарадва аржентинските фенове с четвърти резултат. Това е най-доброто постижение в световния шампионат както за Вийагра, така и за сладоледения тим на Munchi’s. На 11,2 секунди зад аржентиенца остана Матю Уилсън с втория автомобил на Stobart Ford. Челната осмица допълниха Латвала, Себастиен Ожие (Citroen Junior), който стартира тази сутрин по системата „супер рали” след вчерашното си отпадане и Насер Ал-Атиах (Subaru Impreza N14). Бившият първенец в шампионата на ФИА за серийни автомобили спечели не само последната точка за WRC, а и победата в група N. При джуниърите триумфира полякът Михал Косцюшко (Suzuki Swift 1600), който оглави и класирането в J-WRC.
Само пет кръга са изминали от началото на сезон 2009, а двете титли в световния шампионат са предопределени. Следващият старт е рали „Сардиния” (22-25 май), но победителят отдавна е ясен. Май единственото, на което можем да се надяваме, е Льоб да се качи на своя байк. Току виж отново си счупил ръката, че конкурентите му да имат някакъв шанс.