Юхо Ханинен спечели рали „Аржентина”, трети кръг в IRC сериите. Skoda окупира първите три места, след като шампионът Крис Мийк (Peugeot 207 S2000) отпадна един етап преди края.
Ханинен поведе в класирането още след първия същински етап и нито за миг не изпусна водачеството. Финландецът спечели шест от седемте отсечки в събота и пое към сервизния пак с аванс от половин минута спрямо втория Гай Уилкс (Skoda Fabia S2000). Настоящият шампион Крис Мийк имаше сериозни проблеми – първо с двигателя, а впоследствие и спукана гума в осмия етап, но въпреки това се движеше стабилно трети, макар и с 51 секунди изоставане.
За втория ден Ханинен обеща да върне газта и единствено да контролира преднината си, но въпреки това спечели пет от седемте етапа и триумфира на финала с аванс от 51 секунди пред Уилкс. Мийк имаше проблеми със сензора на газта сутринта, но все пак се движеше трети до предпоследната отсечка. Повреда в кормилната уредба обаче му коства близо четири минути, а по-късно, в пътната секция преди последния суперспециален етап, той бе принуден да се откаже окончателно. От малшанса на Мийк се възползва заводският пилот на Skoda Ян Копецки, който направи победата на чехите тройна.
„Страхотна победа, много сме щастливи“, коментира Ханинен, който е лидер в шампионата с 5 точки аванс спрямо Гай Уилкс. „След Бразилия бях донякъде разочарован, но дадохме всичко от себе си, за да спечелим тук. Сега, заедно с Мико (Маркула), с целия екип, можем спокойно да се отдадем на празненствата, но седнага след това да започнем подготовката за следващите състезания.“
Рали шампионът на Аржентина Габриел Поцо (Subaru Impreza STI) финишира четвърти, което e и най-добрият резултат за автомобил от класическата група N. Федерико Вийагра (Ford Fiesta S2000), неговият основен конкурент в местния шампионат и пилот на Munchi’s във WRC, имаше проблеми с двигателя и остана пети.
Дебютът на Насер Ал-Атия в IRC определено не мина по план. Катарецът, който преди старта в Аржентина заяви, че ще се бори за титлата, на два пъти пука гума в шестия етап, а тази сутрин отпадна, след като наводни двигателя на своята Skoda в едно от водните препятствия. В резултат челната осмица допълниха Бруно Магалаеш (Peugeot 207 S2000), Николас Мадеро (Mitsubishi Lancer Evo 10) и Диего Домингес (Mitsubishi Lancer Evo 10).
Четвъртият кръг в IRC е рали „Канарските острови” (29 април - 1 май), което ще замени „Астурия”.