Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Астурия: Победа за Копецки, разочарование за Славов

12.09.2009 20:34
Туит

Ян Копецки (Skoda Fabia S2000) спечели рали „Астурия”, девети кръг от IRC сериите и осми от Европейския рали шампионат. Крис Мийк (Peugeot 207 S2000) неочаквано се пребори за второто място, а малшанс отне победата на Тодор Славов в европейския шампионат за автомобили с един двигателен мост.

Копецки стартира тази сутрин от трета позиция, но още в първата отсечка мина пред местната звезда Алберто Евиа (Skoda Fabia S2000). Единственото препятствие, което остана пред чеха, бе Джандоменико Басо (Abarth Grande Punto S2000), като за съжаление италианецът се предаде без битка. Трикратният победител в рали „България” се завъртя в третия етап за деня, същевременно получи повреда в скоростната кутия и изгуби цели седем минути.

След грешката на Басо Копецки остана без конкуренция и спечели втората си поредна победа в IRC въпреки смелите атаки на Евиа. По всичко изглеждаше, че чехът ще поведе и в общото класиране, тъй като лидерът в шампионата на пилотите Крис Мийк вчера сутринта спука гума и завърши деня едва седми с изоставане от три минути. Късметът обаче бе на страната на британеца днес.

След серия от добри времена, спукана гума за Евиа и 40 наказателни секунди за Никола Вуйо (Peugeot 207 S2000), наложени му заради закъснението в последния сервиз, Мийк изненадващо се озова на втора позиция. По този начин пилотът на Peugeot Великобритания запази първото си място в шампионата на пилотите, но само на точка зад него е победителят от днешното състезание Ян Копецки.

Въпреки наказанието Вуйо се пребори за последното място на подиума, а неговият съотборник в екипа на Peugeot Белгия Фреди Лоикс (Peugeot 207 S2000) остана четвърти. Корадо Фонтана (Peugeot 207 S2000) финишира пети в общото класиране, но този резултат бе достатъчен италианецът да спечели победата сред пилотите, регистрирани за Европейския рали шампионат.

Героят от вчера Алберто Евиа се движеше стабилно втори до предпоследния етап, дори имаше шанс да атакува Копецки, тъй като разликата между двамата бе 15 секунди, но именно на „Ла Нуева” спука гума и се смъкна на шеста позиция. Челната осмица допълниха Михал Соловов (Peugeot 207 S2000) и Джандоменико Басо.

Българският представител в Испания Тодор Славов (Renault Clio R3 Maxi) направи едно от най-добрите си състезания този уикенд и две отсечки преди финала се движеше на прекрасната петнайсета позиция в общото класиране и четвърти в европейския шампионат, като победата му при автомобилите с две движещи колела бе в кърпа вързана. Повреда в спирачната система и удар в мантинелата на предпоследния етап обаче извадиха варненеца от надпреварата и до голяма степен го лишиха от възможността да се пребори с Антонин Тлустяк (Ctroen C2 S1600) за титлата в ERC 2WD.

След рали „Астурия” стана ясен и първият шампион в IRC сериите. Това е компанията Peugeot, която спечели трета поредна титла при производителите благодарение на модела 207 S2000. Борбата при пилотите обаче става все по-заплетена, където само точка разделя лидера Мийк от втория Копецки. Дали британецът ще запази първото си място или Копецки ще продължи победната си серия, ще разберем след две седмици в класиката „Сан Ремо” (24-26 септември).

Коментари
comments powered by Disqus