Мико Хирвонен спечели първата победа за Ford от девет състезания насам и намали на 15 точки преднината на Себастиен Льоб (Citroen) в световния шампионат. Вторият Яри-Мати Латвала (Ford) логично върна газта в края на надпреварата, а частният пилот на Citroen Петер Солберг запази третата си позиция.
След като двамата пилоти на Citroen катастрофираха в петък, бе ясно, че екипажите на Ford няма да поемати никакви рискове и ще направят всичко възможно да вземат максималното от рали „Австраля”. Яри-Мати Латвала показа страхотно темпо в събота и оглави класирането с 22,6 секунди аванс, но тъй като той няма никакви шансове за спечелването на световната титла, бе инструктиран от ръководството на Синия овал да пропусне пред себе си Хирвонен в последния ден от надпреварата.
„Харесвам това място, винаги е много благосклонно към нас, но ние спечелихме това състезание благодарение на страхотната отборна работа”, коментира на финала Мико, който именно в Австралия през 2006 г. записа първата си победа във WRC. „Това е фантастичен резултат и много важен за отбора на Ford. Много благодаря и на Яри-Мати за това, че върна газта на дългия етап и ми даде възмоност да спечеля повече точки за шампионата. Отново сме в играта.”
След петъчния ден ситуацията за екипа на Citroen изглеждаше катастрофална. И двамата пилоти на тима обаче се върнаха в надпреварата по системата „супер рали”, като Ожие успя да се изкачи до десетото място по време на сутрешните минавания днес. Впоследствие обаче той бе инструктиран да се чекира по-късно през часовата контрола на предпоследната отсечка и да остане в нея близо десет минути, за да изведе своя съотборник на позицията, даваща право на последната точка. В допълнение Льоб спечели и финалния „пауър стейдж”, с което успя да намали до минимум загубите от грешката в петък и да запази 15 точки преднина в челото на класирането три кръга преди края на сезона.
Петер Солберг прекара цялата надпревара стабилно трети и записа първия си подиум за годината, а множеството отпадания изведоха Матю Уилсън (Stobart) на четвърта позиция, въпреки че британецът завърши на близо девет минути зад лидера. Петият Халид Ал-Касими (Abu Dhabi) пък записа най-доброто си класиране във WRC въобще.
Лидерът в категорията на серийните автомобили Хейдън Падон (Subaru Impreza WRX STi) завърши шести в общото класиране и спечели осем точки за основния шампионат. Далеч по-радостен обаче бе австралиецът поради факта, че с четвъртата си поредна победа в P-WRC той си гарантира и титлата.
Три кръга остават до края на сезон 2011, като след Австралия екипажите отново се пренасят на територията на Стария континент за рали „Франция”, където със сигурност Citroen ще диктува темпото и ще направи всичко възможно, за да компенсира грешките си около Кофс Харбър. Базираната в Елзас надпревара стартира на 29 септември.