VW напуска WRC с двойна победа благодарение и на втория Себастиен Ожие
Това е трета победа в кариерата на 27-годишния норвежец, но тя се оказа недостатъчна за второто място в шампионата на пилотите. Тиери Нювил (Hyundai) се пребори за вицешампионската титла, след като завърши трети в Кофс Харбър.
Рали „Австралия” започна по прекрасен начин за Микелсен, който се възползва от третата стартова позиция и още в петък вечер натрупа аванс от 15,4 секунди спрямо Себастиен Ожие, който чистеше трасетата заради първото си място в шампионата. Норвежецът контролираше надпреварата и в събота, но по време на финалния същински етап за деня загуби близо десет секунди при много странни обстоятелства.
Удар в камък огъна пода на неговия автомобил в зоната на педалите и съединителят постоянно активираше спирачната система. По време на пътната секция след финала на отсечката и преди старта на двата суперспециални етапа в края на деня Микелсен и Андреас Йегер отстраниха повредата с подръчни материали, но Себастиен Ожие вече беше стопил аванса на съотборниците си и изоставаше само с две секунди.
Този сценарий предвещаваше лесна победа за Ожие, но Микелсен бе безапелационен в неделя. Норвежецът спечели трите етапа по време на сутрешните минавания и се откъсна на 22,7 секунди пред втория Ожие, който се завъртя на „Букка16” и пропусна отворилата му се възможност да сложи точка на кариерата си във VW с пета поредна победа.
Ожие все пак завърши сезона подобаващо и спечели финалния „пауърстейдж”, който постави точка и на заводската програма на VW. За изминалите четири години Polo R WRC взе участие в 52 състезания и спечели цели 43 от тях успоредно с четири титли при пилотите и четири при производителите.
Единственото разочарование за VW в Австралия донесе Яри-Мати Латвала, който още на старта на надпреварата удари своя автомобил странично в един от мостовете край пътя и разби окачването си. Въпреки че след този инцидент финландецът вдигна рязко темпото, на финала прогресира едва до деветото място.
Трети в Австралия завърши Тиери Нювил, което подпечата и вицешампионската му титла. Белгиецът обаче трябваше да се бори здраво за последното място на подиума, след като съотборникът му в екипа на Hyundai Хайдън Падън бе блестящ в събота и дори влезе в спор за победата с Ожие и Микелсен. За съжаление спукана гума във втората неделна отсечка коства близо минута на новозеландеца и той се смъкна от трето на пето място. На финала Падън си върна една позиция, след като изпревари само със 1,6 секунди съотборника си Дани Сордо.
Сордо може да съжалява не само за това, че изпусна четвъртото място в самия край на надпреварата, но и за това, че не се качи на подиума в Австралия. В петък испанецът обърка маршрута по време на пътната секция към пети етап, закъсня за контролата и получи 20 наказателни секунди. Без тях Сордо щеше да е пред Падън и Нювил на финала, макар че по всяка вероятност Hyundai щеше да размени позициите на тримата заради битката на Нювил с Микелсен за второто място в шампионата.
Шести завърши Мадс Йостберг (M-Sport Ford), следван от От Танак (DMACK Ford). Естонецът така и не можа да се възползва от задната си стартова позиция и остана далеч от битката за подиума въпреки първоначалните прогнози. Една от причините за това бе, че Танак получи цели 40 наказателни секунди в петък, тъй като закъсня за десетата контрола, след като попадна в полезрението на местната полиция.
Три етапа преди края Ерик Камили (M-Sport Ford) се движеше стабилно седми, но обърна по таван своя автомобил само километър след старта на „Уединг Белс16”. Грешката на французина отвори пътя към осмото място на Есапека Лапи (Skoda Fabia R5), който спечели победата във WRC 2, а с това и титлата в поддържащия шампионат. Зад финландеца челната десетка допълниха Латвала и частният пилот на Ford Лоренцо Бертели. Пълните резултати може да видите тук.
Рали „Австралия” сложи точка не само на програмата на VW в световния шампионат, но е и последно състезание за настоящите WRC автомобили. Догодина те ще минат в ръцете на частни отбори, докато заводските тимове ще излязат на голямата сцена с представителите на новата генерация, които обещават безкрайно влънуващ сезон със своите 380 к.с. и зашеметяваща аеродинамика.