Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Австралия: Победа за Ожие и титла за VW

14.09.2014 11:05
Туит
Рали Австралия: Победа за Ожие и титла за VW

Себастиен Ожие спечели рали "Австралия" и направи решителна крачка към втората си поредна титла. Съотборникът му в екипа на VW Яри-Мати Латвала остана само на 6,8 секунди зад него, а Андреас Микелсен направи победата на германците тройна.

Решителен за изхода на рали "Австралия" бе съботният ден, когато грешен избор на гуми коства над десет секунди на Латвала. В петък пък проблем със спирачките го забави допълнително. Въпреки това финландецът не се отказа да се бори за победата, но километрите в неделя не бяха достатъчни, за да стопи аванса на световния шампион. Утехата за Латвала е, че спечели финалния "паурстейдж" и пълните три бонус точки.

Андреас Микелсен отново бе най-близо до двамата водещи пилоти на VW и завърши на трета позиция, макар и с над минута аванс. Неговият резултат даде първата тройна победа на германците, които и на теория вече спечелиха титлата при производителите за втора поредна година.

Крис Мийк (Citroen) започна отлично рали "Австралия" и дори бе начело след първите шест етапа. В събота обаче британецът излетя от пътя и мина напряко на финала на десетата отсечка, което му коства 1:01 наказателни минути. Петата позиция, от която стартира неделния ден, обаче лесно се превърна в четвърта още на първия етап, след като Мико Хирвонен (M-Sport Ford) не оказа никаква съпротива.

Зад Хирвонен трябваше да завърши съотборникът на Мийк в Citroen Мадс Йостберг, но в предпоследната отсечка норвежецът разби окачването си. Това изстреля Hyundai и Хейдън Падън на шеста позиция, което е най-доброто класиране за новозеландеца.

За Hyundai рали "Австралия" се оказа тежко изпитание. Тиери Нювил повреди задното окачване на своя i20 WRC още в петата отсечка, но въпреки това стигна осми до финала. Съотборникът му Крис Аткинсън също загуби много време в първия ден заради проблем с кората, предпазваща двигателя, и завърши на десета позиция домашната си надпревара.

Между двамата пилоти на Hyundai място намериха Елфин Еванс (M-Sport Ford) и Роберт Кубица (Lotos Ford). Британецът не можа да уцели верния ритъм на макадама в Австралия, а това, че загаси своя автомобил на един от обратните завои във втората отсечка, го забави допълнително. Кубица пък направи едно завъртане в петък, както и поредната катастрофа, макар и този път лека, в събота. Единайсетият Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC) спечели победата във WRC 2. Пълните резултати може да видите тук.

Победата на Ожие в Австралия го доближи до втората поредна титла. Три кръга преди края на сезона французинът има 50 точки преднина спрямо Латвала. Следващият старт е домашната му надпревара рали "Франция", което стартира на 3 октомври.

Коментари
comments powered by Disqus