Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Австралия: Третата титла е в ръцете на Ожие

13.09.2015 10:36
Туит
Рали Австралия: Третата титла е в ръцете на Ожие

Себастиен Ожие спечели рали „Австралия” и третата си поредна титла във WRC. Двойният подиум на VW осигури достатъчен аванс на германците да триумфират предсрочно и в шампионата на производителите.

Благодарение на седмата си победа от началото на сезона Ожие се нареди на четвърто място в класацията за най-успешни рали пилоти. Себастиен Льоб има девет титли, Юха Канкунен и Томи Макинен са с по четири, а зад тях вече е 31-годишнят французин.

Първата стартова позиция на макадама в Австралия бе сериозно предизвикателство за Ожие в отварящите два дена от надпреварата, но заводския пилот на VW спечели последните седем етапа и излезе от четвърта на първа позиция. На финала авансът му спрямо втория Яри-Мати Латвала дори достигна 12,3 секунди, а успоредно с това Ожие триумфира и на „пауърстейджа”, който маркира края на състезанието.

„Този сезон е невероятен, най-добрият ми досега”, коментира на финала Ожие. „Никакви грешки, толкова много силни резултати и още една победа сега. Това е състезанието, в което е най-трудно да отваряш етапите, и въпреки това стигнахме до победата. Перфектен начин да си осигурим третата титла.”

Въпреки че чистеше етапите в първите два дена от надпреварата, Ожие излезе пред Крис Мийк (Citroen) в събота вечер с минимален аванс от три десети. В неделя обаче французинът бе недостижим и подпечата седмата си победа от началото на сезона, която ми осигури титлата три кръга преди края на сезона.

Латвала завърши втори, което бе достатъчно за VW да запише трети пореден успех при производителите. Успешният финал на финландеца обаче бе под въпрос, след като в предпоследната отсечка сигналната лампа за зареждане на акумулатора започна да свети. След смяната на ремъка Латвала се справи с проблема и дори записа второ време в „пауърстейджа”.

Крис Мийк оглавяваше на няколко пъти класирането, но нямаше отговор на темпото на VW в неделя. Третото място на британеца дори бе под въпрос във финалната фаза от надпреварата. Андреас Микелсен обаче се чекира по-късно от позволеното след обедния сервиз в неделя и десетте наказателни секунди дадоха нужното предимство на Мийк.

Новозеландецът Хейдън Падън отново се възползва от по-задната си стартова позиция и изведе Hyndai на пета позиция. За кратко Падън дори бе в борбата за първото място, но няколко грешки и технически проблеми му попречиха да се задържи в групата на лидерите.

Въпреки проблемите с трансмисията От Танак (M-Sport Ford) завърши шести и изпревари дуото на Hyundai Тиери Нювил и Дани Сордо. Испанецът оглававаше класирането след първите три етапа, но загуби време в събота заради повреда в спирачната система. Елфин Евънс (M-Sport Ford) изпитваше огромни затруднения на макадама в Австралия и остана на разочароващото девето място, следван от победителя във WRC 2 Насер Ал-Атия. 

Сезонът във WRC продължава в началото на октомври с рали „Корсика”.

Коментари
comments powered by Disqus