2,2 секунди разделят лидера Бруно Магалаеш (Peugeot 207 S2000) и втория Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) преди последния ден на рали „Азорските острови”.
Ханинен, който бе лидер след първите три етапа вчера, започна втория ден от надпреварата със спукана гума и се смъкна на четвърта позиция след трите отсечки преди първия сервиз тази сутрин, като изоставането му спрямо Магалаеш бе повече от 20 секунди. Финландецът обаче постепенно вдигна темпото и записа три етапни победи в оставащите до края на деня шест отсечки и се доближи на 2,2, секунди от португалеца.
Магалаеш имаше близо десет секунди аванс преди финалния етап днес, но след като спука предна лява гума в края на предишния, трябваше да я замени с резервното дясно колело, в резултат на което балансът на неговия автомобил пострада сериозно. Това бе и причината Ханинен да се доближи само на 2,2 секунди от него, като третият Ян Копецки (Skoda Fabia S2000) изостава с 8,2 секунди, което прави битката за първото място в оставащите седем етапа утре изключително интригуваща.
Андреас Микелсен (Ford Fiesta S2000), който вчера спечели първия си етап в IRC, завърши деня на четвърта позиция, но на близо 50 секунди зад лидера и само с 2,8 пред Крис Мийк (Peugeot 207 S2000). Задачата на Мийк утре обаче е далеч по-сложна от тази на норвежеца, тъй като настоящият шампион в сериите ще трябва да чисти етапите за своите конкуренти, защото обратният стартов ред се прилага само за първата петица в тази надпревара.
В действителност Мийк можеше да е много по-близо до лидерите, но и на Азорските острови малшансът, който го преследва от началото на сезона, не го изостави. Три спукани гуми и едно завъртане извадиха пилота на Peugeot Великобритания от битката за първото място, което на практика слага край и на надеждите му да защити шампионската си тила от миналата година.
Третият последен ден на рали „Азорските острови” включва седем етапа с обща дължина от 102,60 километра. Класирането на първите десет след втория ден може да видите тук.