Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) e начело след първия ден на „Рали България”, кръг от националния шампионат и от първенството за Европейската купа. Седемкратният шампион на страната има аванс от 4,6 секунди пред Александър Салюк (Skoda Fabia S2000) и 46,7 спрямо Крум Дончев (Peugeot 207 S2000).
След първите три етапа от първия същински ден на рали "България" авансът на Илиев пред Салюк бе 22.3 секунди. В последните две отсечки обаче състезаващият се за Казахстан украински пилот успя да намали голяма част от пасива си. При второто минаване на „Мухово” Салюк бе най-бърз, като остави на 2 секунди зад себе си Дончев и на 9 секунди Илиев. На последвалия „Юндола 2” екипажът на Astana отново даде най-добро време и изпревари с 8.7 секунди Илиев и с 9.4 секунди Дончев.
Салюк продължи да атакува, но на „Белмекен 2” бе изпреварен от Игнат Исаев с Mitsubishi Lancer Evo IX. Това бяха единствените двама пилоти, които завършиха отсечката в състезателно темпо, тъй като над трасето се изсипа градушка и съдиите решиха да прекратят етапа. Така всички участници в него получиха времето на победителя Игнат Исаев. Самият той се движи на четвърто място във временно класиране, като изостава с 1:33.2 минути от Илиев.
Версията за лошите атмосферни условия е официалната. Въпросът е, че тя до голяма степен се различава от тази на Салюк и неговия навигатор Йевхен Червоненко, които по недвусмислен начин заявиха, че отмяната на етапа е направена само за да може Илиев да запази първата си позиция. Коментарът на Червоненко може да видите във видеото от пресконференцията.
Пети, но на 6:15.9 минути зад Илиев, се движи Лука Бети (Ford Fiesta S2000), който по-рано през деня спука гума и това го лиши от възможността да се бори за първото място. В челната шестица място намери и Антон Титов със Citroen DS3 R3, чието изоставане от водача е 7:33.7 минути.
Вторият ден на рали "България" включва три отсечки, които се карат по два пъти. Общата дължина на състезателното трасе в неделя е 46,7 км, като финалът ще бъде малко след 14:00.