Крум Дончев (Peugeot 207 S2000) спечели 39-ото издание на рали „България”, шести кръг от европейския шампионат. Въпреки че остана без трета скорост за последните две отсечки, пилотът на Prista Oil Rally Team запази преднината си в челото и финишира с аванс от 6,2 секунди спрямо втория Волкан Ъшък (Fiat Grande Punto S2000).
След 39-ото издание на рали „България” списъкът на родните пилоти, печелили най-престижното ни състезание, набъбна на трима. Крум Дончев застана редом до Илия Чубриков и Митко Илиев, триумфирали в надпреварата съответно през 1971 и 2007 г.Дончев спечели пет от шестте отсечки вчера и се откъсна в челото с половин минута аванс спрямо втория Волкан Ъшък. На първия етап тази сутрин - „Магистрала 1”, пилотът на Prista Oil Rally Team отново бе най-бърз, след което направи най-логичното - върна газта и започна да пази преднината си.
Две отсечки преди края обаче сигурната наглед победа за българина бе под въпрос. Крум остана без трета скорост, а механиците на отбора решиха да не рискуват със смяната на трансмисията, за да не се забавят повече от позволените 20 минути в сервизната зона. На "Белово" Дончев загуби само пет секунди, но на последната "Белмекен" разликата между него и втория Ъшък достигна 15,7. За щастие 6,2 секунди не достигнаха на турчина, за да излезе начело в генералното класиране и Крум спечели първата си победа за сезона, както в родния, така и в европейския рали шампионат.
„Изключително съм щастлив от победата, не мога да скрия радостта си”, заяви Крум Дончев на финала. „Преди старта не си и мечтаехме за такъв успех, защото автомобилът ни имаше едва около 100 състезателни километра. Имахме и проблем по време на състезанието със скоростната кутия, което помогна на Ъшък да скъси дистанцията. Но както казват французите – „Всичко е добре, когато свършва добре.”
Факт е, че тази година конкуренцията на рали „България” бе значително по-слаба от предишни заради руския старт от IRC сериите, който заводските тимове на Peugeot и Abarth, предпочетоха. Успехът на Крум Дончев обаче не е за подценяване, тъй като това е едва второто му състезание с автомобил Super 2000.
На трета позиция завърши Михал Соловов (Peugeot 207 S2000), който изпревари в последната отсечка италианеца Корадо Фонтана (Fiat Grande Punto S2000). Най-добре класиралият се пилот с класически автомобил N4 е Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo 9). Още вчера скоростната кутия на Игнат дефектира и той кара до финала без трета предавка, но въпреки това завърши на престижната пета позиция.
Миналогодишният победител Димитър Илиев и тази сутрин имаше проблеми с двигателя, но трудностите за него тепърва предстояха. На „Церово 2” настоящият шампион на България се завъртя, като при последвалия удар пострада задната дясна част на неговия Mitsubishi Lancer Evo 9. Макар и с пасив от 3:21.7 минути Илиев завърши етапа, но се смъкна до седма позиция във временното класиране. Все пак в последните две отсечки пилотът на IRT навакса част от изоставането си и мина пред Тодор Славов (Renault Clio R3), за да финишира шести.
Челната осмица допълни екипажът на M-Tel Rally Team Ясен Попов/Никола Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9). Националният шампион за 2005 година остана без амбиции за подиума още след шестата отсечка вчера, когато технически проблеми го забавиха с цели пет минути, но днес вдигна оборотите и от дванайсета прогресира до осма позиция.
И след рали "България" битката за първото място в шампионата остана отворена. Със спечелените шест точки Митко Илиев излезе начело с актив от 36, а на втора позиция е Ясен Попов - 34. Победителят Крум Дончев е трети с 21. В класирането за европейския шампионат пилотът на Prista Oil Rally Team вече заема четвърто място.