Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали България: Най-лошият сценарий

19.07.2009 11:32 4
4
2571852194
Туит

40-то юбилейно издание на рали „България” завърши с траур, а не с шампанско. Флавио Гулиелмини, навигаторът на Бриан Лавио, загина при инцидент в първата неделна отсечка „Сестримо”.

Надпреварата бе прекратена няколко часа по-късно. Победител е Джандоменико Басо (Abarth Grande Punto S2000), втори финшира Крум Дончев (Peugeot 207 S2000), а челната тройка допълни Корадо Фонтана (Peugeot 207 S2000).

Фаталният инцидент

Инцидентът с Лавио и Гулиелмини се случи на първата отсечка тази сутрин „Сестримо”, която е в нова конфигурация за тазгодишното издание на рали „България”. Швейцарецът е изтървал един от левите завои преди стената на язовир „Белмекен”, автомобилът му е излетял от пътя и се е ударил странично в дърветата. Гулиелмини е загинал на място, а Лавио е транспортиран до болница и за момента е в стабилно състояние.

Преди старта на надпреварата Лавио коментира, че идва в България да трупа опит с новия за него автомобил. За швейцареца това е едва второ голямо състезание със супера на Peugeot след рали „Ипр”. Преди фаталния инцидент той се движеше на единайсета позиция.

„Наистина ужасно”, коментира победителят от 2007 г. Димитър Илиев (Mitsubishi Lancer Evo 9). “Казах още на пресконференцията, че тази отсечка е много опасна. За съжаление обаче не можем да върнем времето назад.” „Голяма трагедия”, заяви Крум Дончев при прибирането на автомобилите в сервизната зона. „Познавах Гулиелмини. Пет години беше навигатор на Джандоменико Басо.”

Проблемите на "Сестримо"

Мнозина от състезателите коментираха, че настилката на „Сестримо” е прекалено лоша, за да се използва за скоростна отсечка, главно поради многото неравности. Организаторите обаче предпочетоха да разнообразят маршрута на рали „България”, което за съжаление се оказа погрешно решение. В зоната на инцидента не е имало обхват на мобилните телефони и GPS системите, поради което медицинският екип се е забавил.

Директорът на ралито Димитър Агура коментира, че уж реакцията на маршалите и екипите по сигурността е била навременна. Остава отворен обаче въпросът защо хеликоптерът се вдигна над Долна Баня няколко часа по-късно. Дали този инцидент няма да сложи край на амбициите ни за кръг от WRC догодина? Това е част от рали-спорта, но основното изискване на ФИА при провеждане на състезания от такъв ранг е сигурността да бъде на първо място.

Отсечката „Сестримо” бе прекратена след катастрофата на Лавио, както и следващата „Юндола”. Първоначално бе обявено, че надпреварата ще бъде подновена с деветия етап „Любница”, но пилотите са отказали да карат и са минали през него като преход. Малко по-късно излезе и официалното съобщение, че рали „България 2009” се прекратява.

Трета победа за Басо в България

Въпреки че днес бе каран само един етап и то само от осем пилоти, в класирането се получиха някои размествания. Челната тройка обаче запази вчерашната си конфигурация - Джандоменико Басо спечели третата си победа от третото си участие в родното рали (предишните са през 2005 и 2006 г.), феноменалната серия на Крум Дончев от осем поредни успеха в България завърши с второ място, а Корадо Фонтаната остана на трета позиция. Зад тях Митко Илиев се пребори с Михал Соловов (Peugeot 207 S2000) за четвъртото място, а Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) стана шести, след като Лука Бети (Peugeot 207 S2000) получи повреда в скоростната кутия и не стартира тази сутрин. Челната осмица допълниха Давиде ди Бенедето (Peugeot 207 S2000) и Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo 9).

Деветият Антонин Тлустяк (Citroen C2 S1600) даде най-добро време при автомобилите с един двигател мост, след като вчера Тошко Славов (Reault Clio R3) имаше технически проблеми. Варненецът със сигурност щеше да се справи със своя конкурент в днешните етапи, но катастрофата на Лавио не му позволи и той финишира единайсети, след десетия Петър Гьошев (Mitsubishi Lancer Evo 9).

Рали „България 2009” завърши с едноминутно мълчание от страна на пилотите в памет на Гулиелмини. ФИА обаче едва ли ще остане безмълвна по отншение на кандидатурата ни във WRC.

Коментари

veso
Нямало обхват на GPS, kak ли е става тази работа??? Пещера? Лека му пръст на човека. Жалко за WRC,няма да го видим скоро в БГ, поне докато не видим и нормални пътища.

Боро
След това изказване по Канал 1 на Янакиев, че Лавио бил самодеян и за съжаление не е загинал той, а навигаторът му, се изчерпва всичко. Ако има поне малко достойнство, трябва да си подаде оставката. Да не говорим за глупостите, които гура плещеше. Отвратен съм. Не ни е мястото във WRC. Ами ако Флавио беше тежко контузен, а не загинал на място и заради бавната реакция в последствие си беше отишъл. И ще ми разправят, че линейката е тръгнала моментално...

Desi
Tova be6e nai-tejkoto rally za men na koeto sam prisastvala.Prosto tova e moment, v koito ostava6 bez dumi.6okirana sam.

Кирил
Светла му памет. За съжаление това е част от рали спорта. Удар отстрани е възможно най-лошият вариант. Дано все пак това не повлияе върху крайното решение на делегата на ФИА.

comments powered by Disqus