Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали България: Очаквана победа за Бостанджъ

19.07.2015 14:16
Туит
Рали България: Очаквана победа за Бостанджъ

Мурат Бостанджъ (Ford Fiesta R5) спечели 46-ото издание на рали България. Шампионът на Турция с лекота запази лидерската си позиция въпреки атаките на Рашид Ал-Кетби (Ford Fiesta R5), а челната тройка допълни Боби Григоров (Citroen C2 S1600).

Бостанджъ реши надпреварата в своя полза още след първата отсечка в събота, когато натрупа половин минута аванс спрямо Ал-Кетби. При второто минаване на "Шиндар" турчинът отново бе безапелационен и след шест етапни победи в събота си гарантира 1:10 минути аванс в челото.

Неделният ден стартира с нова етапна победа за Бостанджъ, след което той върна газта и заложи на сигурното каране до финала. Това е и причината в края на надпреварата авансът му спрямо втория Ал-Кетби да бъде само 39,6 секунди.

„Много се радвам, че спечелихме рали „България”, това е първа голяма победа за нас в България и много важен успех на асфалт", коментира Бостанджъ на финала. "Ралито ни носи точки и за турския рали шампионат, така че сме много доволни. Вчера си осигурихме голям аванс – почти минута и десет секунди, и днес си позволим да сме по-внимателни и да не рискуваме. Стана хубаво състезание, много добре подготвено, но много тежко.”

Страхотната битка за третото място, която Георги Василев (Mitsubishi Lancer Evo IX) и Борис Григоров водеха за последното място на подиума, завърши с успех на видинчанина, който изпревари съперника си едва в предпоследната отсечка. Григоров е и най-предно класиралият се пилот при автомобилите с предно предаване, след като Рок Турк (Peugeot 208 R2) остана на пета позиция.

Тази пета позиция сама по себе си не е показателна за пилотирането на словенеца, който безспорно бе най-впечатляващият състезател в тазгодишното издание на рали "България". В началото Турк дори вървеше с Григоров и Василев, въпреки значително по-слабия си автомобил, а на финала изпревари с 43,7 секунди преднина шампиона в ERC 3 за изминалия сезон Золтан Бесеней (Renault Clio R3T).

Само единайсет екипажа завършиха рали "България", като от тях пет са чуждестранни. Тъй като те не са регистрирани за националния шампионат, то за статистиката у нас 46-ото издание на надпреварата включва единствено шест финиширали екипажа, като всеки от тях взима точки. Георги Василев вече е едноличен лидер в шампионата, след като с второто си място изпревари покойния Тодор Славов.

Пълните резултати от състезанието може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus