Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали България: Петер най-бърз на шейкдауна. Проблеми за българските пилоти

08.07.2010 14:45
Туит

Част от българските пилоти може да не стартират този уикенд, тъй като ФИА изисква всички екипажи да са с гуми Pirelli, а във вторник представителите на родната федерация уверено твърдяха, че това не е задължително.

От 2007 г. насам Световният рали шампионат има един-единствен доставчик на гуми и всички състезатели са длъжни да използват неговите продукти. Такава е и ситуацията за рали „България”, което е седми старт от сериите. Тъй като в правилника на надпреварата не е вписано, че тя ще бъде кръг от националния шампионат, всички състезатели са длъжни да използват гуми на Pirelli. По време на пресконференцията във вторник обаче както председателят на БФАС Георги Янакиев, така и директорът на ралито Борис Капев бяха категорични, че са се договорили устно с ФИА и WRC и нашите състезатели ще могат да карат с други гуми.

Оказа се обаче, че устната уговорка в случая няма никакво значение, тъй като родните състезатели бяха задължени да участват на шейкдауна с Pirelli. Първи реагираха Крум Дончев (Peugeot 207 S2000) и Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000), които директно купиха нови гуми и поеха към Момин Проход буквално минути преди шейкдаунът да приключи. Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) също заяви, че ще се сдобие с гуми на италианците, но част от пилотите, които са с далеч по-малки бюджети, вероятно няма да могат да си позволят това.

Междувременно частният пилот на Citroen Петер Солберг даде най-добро време в шейкдауна тази сутрин на 2,65-километровата отсечка край Момин проход. Бившият световен шампион спря хронометрите на 1:39.4 минути и изпревари с 4 десети втория Дани Сордо (Citroen). Любопитен факт е, че Себастиен Льоб (Citroen) и Кими Райконен (Citroen Junior) регистрираха идентични времена - 1:40.5. Резултатите на първите десет може да видите тук.

При джуниърите най-бърз бе Алесандро Броколи (Renault Clio R3) с 1:52.3, а българският представител в J-WRC Тодор Славов (Renault Clio R3) остана трети с 1:53.2. Варненецът бе доволен от своя автомобил, но коментира, че му е нужно време, за да свикне с гумите, тъй като тези, които пилотите използват на рали „България”, се различават съществено от миналогодишните.

Церемониалният старт ще бъде даден в четвъртък вечер на стадиона в Самоков, но същинската надпревара започва в петък сутрин с етапа „Батак 1“ (Льоб стартира в 10:05).

Коментари
comments powered by Disqus