Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали България: Преди старта

14.07.2009 14:19
Туит

На 17 юли от 21:30 часа ще бъде даден официалният старт на най-голямото ни автомобилно състезание. Какво ни очаква по отсечките около Боровец, какви проблеми имат организаторите и на какво се надяват пилотите?

Платени зони за зрителите

Първата и най-съществена промяна касае зрителите. За 40-ото юбилейно издание на рали „България“ ще има специално обособени зони за феновете и осигурени места за паркиране. Всяко удоволствие обаче си има цена. Таксата вход за една отсечка е два лева, а паркингът за ден ще струва 10. Пропускът за всички етапи в рамките на един ден ще се предлага срещу 8 лева, докато пакетната цена за всички дни е 15.

Причината за въвеждането на „платени“ отсечки естествено е финансова. „Получихме само 100 000 лева от държавата, а санитарният минимум за организиране на това състезание е 700 – 800 хиляди“, признава председателят на организационния комитет и президент на българската федерация Георги Янакиев. „Чрез покупката на тези пропуски феновете помагат много за осъществяването на проекта рали „България“ - кръг от световния шампионат през 2010“, допълва го Димитър Агура, който тази година е директор на рали „България“.

Подкрепа от държавата

Естествено централна тема на организираната пресконференция преди старта бе кандидатурата ни за Световния рали шампионат. Огромни усилия са хвърлени по организацията на тазгодишното състезание, което ще е определящо за крайното решение на ФИА дали ще попаднем в календара на WRC за сезон 2010. Признава го и представителят на федерацията Пиеро Содано, който помага за подготовката на родното рали.

„Преди две години, когато за първи път дойдох в България, ни трябваха много пари, здрава работа и голяма доза късмет, за да стигнем до това ниво. Предстоящото състезание ще се гледа под лупа, но се надявам оценката за него да бъде положителна. Едва тогава ще започне истинската работа“, коментира италианецът.

Георги Янакиев неколкократно заяви, че се надява държавата да подкрепи сериозно рали „България 2010“. „Дано новият парламент разбере, че трябва да има отговорна позиция спрямо спорта, защото той популяризира дадена страна. ФИА не дава лесно домакинството на състезание от такъв ранг. Затова сме лобирали дълго време, ето защо сега се нуждаем от подкрепа“, обяснява Янакиев. „За разлика от Формула 1 на нас не ни трябват 200 милиона евро, а един“, пошегува се по-късно президентът на БФАС, визирайки опитите на Румен Петков и Богдан Николов да включат родината ни в календара на Формула 1.

Отсечките

40-ото издание на рали „България“ ще включва дванайсет етапа с обща дължина 234,22 километра. Първият „Лъкавица“ стартира в събота от 10:23, а последният „Любница“ ще определи крайния победител в неделя малко след 15 часа. Графикът и картите на отсечките може да видите тук.

В момента текат ремонтни дейности по част от етапите. „На места настилката се преасфалтира благодарение на средствата, отпуснати от Министерството на регионалното развитие и благоустройстовото, поставят се мантинели, кастри се растителността около пътя“, обяснява Димитър Агура, който неколкократно изяви желанието си догодина рали „България“ да разполага с един истински суперспециален етап в центъра на „София“. Подобно начинание обаче е прекалено скъпо и зависи изцяло от финансирането, което рали „България 2010“ ще получи.

А какво очакват пилотите?

Естествено всички погледи бяха отправени към миналогодишния победител Крум Дончев (Peugeot 207 S2000). „Мисля, че конкуренцията ще е смазваща“, обяснява лидерът в националния шампионат, който единствен от българите ще кара Super 2000 автомобил. „Идват много чужденци, голяма част от тях ще карат супери, а както знаете и европейският шампион и заводски пилот на Abarth Джандоменико Басо ще е тук. Той е фаворит за победата. За нас рали „България“ е най-трудният старт в тазгодишната ни програма, както в ERC, така и в националния шампионат. Въпреки това сме оптимисти.“

Победителят от 2007 година Митко Илиев (Mitsubishi Lancer Evo 9) бе по-резервиран, което е логично с оглед на факта, че настоящият шампион се състезава с класически представител от група N. „В последните години се появиха много Super 2000 автомобили, а не всички можем да си ги позволим. Дано състезанието мине безаварийно и след края му рали „България“ да получи одобрението на ФИА за кръг за WRC.“

Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) е един от най-бързите и качествени родни пилоти, но малшансът често е негов спътник. Миналата година технически проблем го извади от битката за подиума, ето защо бившият национален пилот си пожела късмет. „Както винаги сме подготвени отлично. Отново стартираме с големи амбиции, но за един добър резултат е нужен и късмет. Надявам се този път той да е с нас.“

След края на пресконференцията най-добрите ни пилоти направиха няколко демонстрационни тура пред хотел „Радисън“. Същинската надпревара обаче започва в събота сутрин със старта на 40-ото рали „България“.

Коментари
comments powered by Disqus