Себастиен Льоб (Citroen) спечели рали „България” и 16-ата си поредна победа на асфалт. Неговият съотборник Дани Сордо удържа атаките на Петер Солберг и се пребори за второто място.
Екипът на Ford претърпя пълен провал в първото състезание на асфалт тази година, след като Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала останаха съответно пети и шести. Четвъртият Себастиен Ожие излетя от пътя при второто минаване на „Батак” в петък, но въпреки това изпревари двамата заводски пилоти на Синия овал в събота сутрин след отличното стратегическо решение на французите да използват меките гуми. По този начин Citroen спечели първите четири места в родната надпревара, като това постижение за последно е регистрирано през 1993 г. на рали "Сафари" с автомобилите на Toyota.
Битка за подиума
Единствената интрига в последния ден от надпреварата бе за второто място, което си оспорваха Петер Солберг и Дани Сордо. Вчера норвежецът коментира, че няма да натиска и е изключително доволен от третата си позиция, но времената му днес показаха точно обратното – световният шампион за 2003 г. спечели два от четирите етапа. Въпреки това обаче Дани Сордо опази второто си място, което е и най-доброто му класиране от рали „Каталуня 2009”.
Проблемите на Ford станаха очевидни още в петък, когато Хирвонен и Латвала започнаха да изостават драстично спрямо всички представители на Citroen, като дори и Кими Райконен (Citroen Junior) бе по-бърз от тях. Все пак грешките на финландеца и Ожие им дадоха възможност да спасят донякъде уикенда. Неточният избор на гуми в събота сутрин и мокрите етапи обаче ги пратиха зад Малкия Себ, а впоследствие Хирвонен и Латвалата просто караха до финала без никакъв шанс за нещо повече от петото и шесто място.
В зоната на точките
В първия си старт за Stobart Ford Пи Джей Андерсън финишира седми, което е страхотно постижение с оглед проблемите на Ford и това, че шведът кара за първи път Focus RS WRC. Дали обаче ще наблюдаваме Пи Джей отново с екипа на Stobart Ford, предстои да разберем, тъй като и самият той нямаше яснота за това как ще продължи кариерата му.
Унгарецът Фригес Туран направи много стабилно каране през целия състезателен уикенд и изкачи морално остарелия Peugeot 307 WRC на осмо място. Матю Уилсън (Stobart Ford) и Хенинг Солберг (Ford Fiesta S2000) допълниха челната десетка, като норвежецът е и най-предно класиралият се пилот със Super 2000.
Кими Райконен (Citroen) започна по перфектен начин рали „България” и преди второто минаване на „Белмекен” се движеше на впечатляващата четвърта позиция. Именно там обаче финландецът изтърва спирането за един от десните завои и излетя от пътя, което му коства десет наказателни минути при връщането по системата супер рали в събота. Във втория и третия ден финландецът навакса голяма част от изоставането си, но така и не успя да се пребори с Хенинг Солберг за последното място в зоната на точките, след като допусна поредната си грешка в последния етап.
Подиум за Славов в J-WRC
В българския лагер се случиха куп сериозни неприятности, включително и дисквалификацията на пет екипажа, но за щастие участникът ни в J-WRC Тодор Славов се пребори за място на подиума в своята категория след две етапни победи на „Славовица”. „Много съм доволен, въпреки че имахме куп неприятности. Накрая бяхме малко по-предпазливи, но не се и налагаше да натискаме, след като минахме пред Броколи. S1600 автомобилите обаче са изключително силни и нямаме шанс срещу тях”, обяснява Славов.
Именно Citroen C2 S1600 окупира първите две места при джуниърите. Тиери Нювил спечели първата си победа за сезона, а Ханс Вайс остана на втора позиция. „Направихме един наистина много добър уикенд, а и автомобилът стоеше перфектно. Моят навигатор също свърши отлична работа и в крайна сметка спечелихме”, коментира Нювил. „Следващото ни състезание е в Германия, като и там ще натискаме здраво и ще се опитаме да спечелим победата. Планираме и участия в IRC, така че програмата ни ще бъде много натоварена.”
След победата в България Себ увеличи аванса си в класирането при пилотите на 51 точки, а Citroen вече води на Ford с 47 при производителите. Следващият осми кръг във WRC е рали "Финландия" (29-31 юли).
admin
Не това е целта ни. Просто искаме да разкажем на хората какво се е случило, а тези отгоре да се оправят сами с кашите, които забъркаха. Може да видите материала на пета позиция при водещите новини.
анонимен
До Админ - Ще предизвика ли материала, по който работите разместване на пластовете по върховете?
admin
Митко и Ясен катастрофираха при второто минаване на Сестримо. Оправиха му шкодата и се върна по супер рали в неделя, за да финишира 20-и. Сега работим по един материал за българските пилоти, защото там стана наистина огромна издънка. Днес вероятно ще бъде готов.
анонимен
а какво стана с митко илиев - в събота се движеше 11ти в общото класиране
анонимен
поздравления за подиума на Тодор Славов