Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали България закъснява опасно с подготовката си за WRC

02.06.2010 16:25 4
4
2571875118
Туит

Състезанието дори не успя да привлече интереса на промотъра North One Sport и все още няма телевизия, която да го отразява.

Само месец преди първото си, а най-вероятно и последно домакинство на Световния шампионат (WRC), рали „България“ е натрупало сериозно закъснение в своята подготовка.

Състезанието все още не разполага със завършен сервизен парк и медицински хеликоптер, а тепърва предстои рехабилитацията на пътя край Белмекен след зимния сезон. Най-сериозният проблем пред организаторите е отказът на промотъра North One Sport за телевизионно отразяване на най-голямата родна автомобилна надпревара.

„Към момента нямаме становище на North One как и дали ще се отразява ралито", обясни директорът на пресцентъра на състезанието Радослав Янкулов. "Може да водим преговори с български телевизии да го излъчат, но още нищо не е ясно“.

Отказът на промотъра да отрази един от кръговете в календара на своя шампионат е показателен за стойността и важността на рали „България“, чието тазгодишно издание неофициално ще бъде първо и последно във WRC.

Състезанието край Боровец, което намери място в календара на световния шампионат по въведения от предишния президент на ФИА Макс Мозли ротационен принцип, уверено се насочва към списъка на обречените ралита, появиващи се еднократно на световната сцена.

С новото управление на Жан Тод, който цели завръщането в календара на легендарни, обичани и печеливши състезания като „Монте Карло“, страни като България и нашият заместник в ротацията Полша остават извън плановете на ФИА и промотъра.

В допълнение родната надпревара съвпада с финала на световното първенство по футбол в Южна Африка и Гран при на Великобритания във Формула 1, които по традиция привличат най-голямо медийно внимание. Така рали „България“ предварително беше обречено да остане в сянка, освен ако не се случи голяма изненада или нещо фатално.

Освен загубата на телевизионно отразяване, състезанието изостава и в подготовката на част от трасето и сервизния парк. Тепърва предстои запълването на дупките по пътя край Белмекен, които са се отворили след топенето на снеговете. Тази задача влиза в перото за помощта на държавата, обещана от министъра на физическото възпитание и спорта Свилен Нейков.

Въпреки почерпения опит от рали „Турция“, което домакинства четвъртия кръг от WRC в средата на април, сервизният парк в Долна баня все още не е завършен. „Наши хора бяха в Истанбул за състезанието и всичко там беше на много високо ниво“, заяви собственикът на летището Ватко Башлиев.

„Сервизният ни парк е с обща площ от 100 дка, а асфалтираната част е 15 дка. За сравнение сервизният парк в „Турция“ е разполагал с 50 дка асфалт. Все още не сме започнали реалната подготовка и се уточняват някои неща. Предстои ни прокарването на задължителни неща като ток, вода и интернет връзка за екипите. Нашият парк няма да бъде на такова ниво като познатите ни в Турция, Италия или Швеция, но това е защото ни е за първи път и ни липсват средства. Както и заради липсата на сериозна държавна подкрепа“, добави той.

Сред проблемите около организацията е и липсата на сертифициран медицински хеликоптер в България. „Сега търсим такъв от чужбина, но и това струва пари. Вече изготвяме плана за местоположението на хеликоптерните площадки на летището и край VIP зоните, както и график за въздушния трафик по време на състезанието“, обясни Башлиев.

Собственикът на летище „Долна баня“ добави, че лично ще осигури хеликоптер, ако някоя от българските телевизии изрази желание и плати правата за излъчване на световното рали „България“.

 


Пилотът на Stobart Ford Хенинг Солберг може да се включи в рали „България“ с Ford Fiesta S2000, след като бившият шампион в J-WRC Пер-Гунар Андерсон ще използва неговия Focus RS WRC.

„Ако карам в България, това ще бъде с Fiesta, ще почакаме и ще видим“, заяви норвежецът и добави, че участието му в надпреварата все още не е сигурно. Асфалтовата настилка не е сред удобните за Солберг и затова от предварителната му програма за сезона отпаднаха „България“ и „Германия“.

Коментари

анонимен
Абе тея просто искат да изцоцат още пари. Я за серивзен парк, я за хеликоптерче, я за някое странично джобче...

анонимен
Като всичко останало свързано с БФАС - "всичката пара в свирката!". Само че заради болни амбиции се робува на перчене и се затрива всичко читаво и страда масовият спорт!

анонимен
А бе "запасахме на гол тумбак чифте пищови"!

анонимен
А как сме се наточили за това рали.........

comments powered by Disqus