Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Барум: Копецки излъга Лоикс с една секунда

28.08.2011 19:58
Туит

Ян Копецки (Skoda Fabia S2000) спечели домашното си рали „Барум”, след като само на 1,2 секунди зад него завърши Фреди Лоикс (Skoda Fabia S2000). Тодор Славов (Renault Clio R3), който в събота водеше изключително оспорвана битка за първото място при автомобилите с един двигателен мост, отпадна заради повреда в двигателя.

След първия ден Копецки натрупа аванс от близо двайсет секунди спрямо съотборника си Юхо Ханинен и Фреди Лоикс, които се прибраха в закрития парк в събота вечер с идентични времена, но тази сутрин получи поведа в сервото и започна постепенно да изостава. Чехът все пак запази лидерската си позиция след първите минавания, макар и с минималната една секунда. По-важното в случая обаче бе, че екипът на Skoda се справи с проблема в кормилната уредба на неговата Fabia S2000 за финалните три етапа.

А те предложиха на хилядите зрители по отсечките невероятно шоу, защото нито в един момент разликата между двамата не надхвърли две секунди. Все пак на финала Копецки спечели с 1,2 секунди аванс, което е и най-малката разлика между победителя и неговия подгласник в историята на IRC. Шампионът за 2010 г. Юхо Ханинен допусна някои грешки, а и бе забавен в събота от спукана гума, което в крайна сметка му отреди третото място, но и пълния подиум за Skoda.

Четвърти финишира Тиери Нювил (Peugeot 207 S2000), въпреки че белгиецът излетя от пътя в шестия етап. По подобен начин се разви състезанието и за другия водещ пилот на Peugeot – Бриан Буфие, но неговата катастрофа в първата отсечка тази сутрин се оказа терминална. Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000) допълни челната петица, а ветеранът Тони Гардемайстер (Skoda Fabia S2000) остана шести.

Българинът Тодор Славов направи феноменално каране в събота и преди последния етап за деня се откъсна на 24 секунди в челото при категорията на автомобилите с две движещи колела. Именно на „Семетин” обаче пилотът на Булбет Рали Тим спука гума, след като закачи един от бордюрите в средата на отсечката, което му коства близо минута. И все пак Славов остана в битката за първото място, защото неговата шеста позиция бе само на 12,2 секунди зад лидерската. Повреда в двигателя във втория етап днес обаче сложи край на неговото участие.

„Трудно ми е да говоря след подобно стечение на обстоятелствата. Дадохме всичко от себе си, за да подготвим на някакво добро ниво автомобилa с оглед на това, че разполагахме само със стари части. Разчитахме на гуми, които отдавна бяха минали своя ресурс, но просто нямаме средствата да си позволим нови", сподели разочарованият Тодор Славов след първото си отпадане през тази година.

"Състезанието започна отлично за нас, показахме че сме най-бързият екипаж с автомобил предно предаване, но тогава дойде спуканата гума. В началото на втория ден започнахме много агресивно, но двигателя не издържа. Нямам представа дали можем да продължим да караме през тази година. Нямаме вече никакви финансови възможности, а подкрепата която очаквахме, така и не се реализира”.

Другият български екипаж на Екатерина Стратиева и Еди Сивов (Citroen C2 R2) завърши на седемдесета позиция в общото подреждане.

Коментари
comments powered by Disqus