Тежка катастрофа, при която загина поне един зрител, прекрати рали „Барум”, девети кръг от IRC. Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) бе начело преди финалната отсечка да бъде отменена.
Едно от най-интересните състезания тази година в IRC завърши по възможно най-трагичния начин, след като в тринайсетата отсечка чешкият екипаж Вацлав Копачек и Томаш Сингер (Subaru Impreza STI) излетя от пътя и се вряза в публиката. Поне един от зрителите, застанали в необезопасената зона, е загинал, като втори е контузен, но без риск за живота. В резултат надпреварата бе прекратена, а резултатите след тринайсетия етап - обявени за окончателни.
Преди фаталния инцидент водещите екипажи в IRC и най-добрите местни пилоти направиха страхотно шоу. За първото място очаквано спореха двамата заводски пилоти на Skoda Ян Копецки и Юхо Ханинен, като и техният колега от Skoda Великобритания Андреас Микелсен. Първоначално Копецки изгуби близо половин минута заради неточен избор на гуми, но още в края на първия ден се доближи на 11,4 секунди от лидера Ханинен. Микелсен пък излезе начело в третия етап, само за да върне първата позиция на финландеца след седмия заради проблеми със записките.
Шоуто продължи с пълна сила през втория ден. Две спукани гуми извадиха Микелсен от битката за първото място още на първата отсечка сутринта, а Ханинен се завъртя, което даде възможност на Копецки да се доближи на 5,2 секунди от своя съотборник и първото място. За съжаление оспорваната битка между двамата пилоти на Skoda приключи в тринайсетия етап, когато двигателят на чеха блокира. Малко по-късно дойде и новината за тежкия инцидент, който маркира и края на рали „Барум”. Ханинен логично бе обявен за победител, което означава, че със спечелените 25 точки той излиза на втора позиция в класирането при пилотите. Това е трета победа за финландеца от пет старта в IRC този сезон и общо единайсета в сериите на Eurosport.
Местната звезда Роман Креста (Skoda Fabia S2000) се пребори със сънародника си Томаш Костка с аналогичния автомобил за второто място, но и подиумът е уникално постижение за Костка, който е специалист в пистовите, а не рали състезанията. Още един чех – Яромир Тарабус, който също караше Skoda Fabia S2000, завърши четвърти, а автомобилите на чешкия производител окупираха първите шест места благодарение също на Робърт Барабъл и Карл Крууда. Седмият Андреас Аигнер (Subaru Impreza STi R4) спечели първото място при серийните автомобили, докато Микелсен, Михал Соловов (Peugeot 207 S2000) и Сеп Виеганд (Skoda Fabia S2000) допълниха челната десетка.
Следващият кръг от IRC сериите е рали „Ялта” (14 – 16 септември).