Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Барум: Втори успех за Лоикс през сезона

25.08.2008 09:14
Туит

Пилотът на Peugeot Белгия Фреди Лоикс (Peugeot 207 S2000) спечели втора победа за сезона на рали „Барум”, шести кръг от IRC сериите. Крум Дончев, който стартира надпреварата като част от европейската си програма, отпадна по време на осмия етап заради проблеми със спирачките.

“Бях длъжен да спечеля, за да подобря класирането си в шампионата и го направих по възможно най-добрия начин”, коментира Лоикс, който се изкачи на трета позиция при пилотите. „Целта ми е в края на сезона да съм в челната тройка. Този старт ме прави уверен за предстоящите състезания.”

Съотборникът на Лоикс Никола Вуйо (Peugeot 207 S2000) завърши втори, което обаче се оказа достатъчно за да увеличи на 12 точки преднината си в челото на класирането при пилотите. Французинът поддържаше аналогично темпо като това на победителя в първия ден от надпреварата, но в неделя сутрин, по време на единайсетия етап, разхлабен болт стана причина за повреда в силовото предаване на предната ос и той завърши отсечката на три колела. Проблемите за Вуйо обаче не спряха до тук. Заради повреда в стартера той загуби нови 30 секунди в предпоследния етап и преднината му на финала спрямо третия бе само 9,7 секунди.

Френската марка окупира подиума благодарение състезателя на Peugeot Полша Бриан Буфие. Французинът получи едноминутно наказание заради предварение на часовата контрола на старта на девети етап, но въпреки това бе единственият пилот, който поддържаше темпо, достатъчно за да притиска Лоикс и Вуйо. Лука Росети (Peugeot 207 S2000) също имаше амбиции за подиума, но в събота вечер спука гума и загуби цели три минути, за да завърши надпреварата на седма позиция.

Местният ас Павел Валушек стана най-добре класиралият се пилот в старт от IRC на спонсорската програма на BFGoodrich, завършвайки четвърти. Чехът водеше ожесточена битка до финала с бившия европейски шампион Ренато Траваля (Abarth Grande Punto S2000), която на финала спечели с 2,8 секунди.

Асфалтовото рали „Барум”, чийто маршрут тази година включваше 263 състезателни километра, се оказа непреодолимо препятствие за част от водещите пилоти. Автор на първата катастрофа стана соченият за фаворит Роман Креста (Peugeot 207 S2000), който изхвърча още на дебютната отсечка.

Заводските състезатели на Abarth Джандоменико Басо и Антон Ален също не завършиха. Двамата напуснаха надпреварата в събота сутрин заради проблеми със скоростната кутия, но отново стартираха по системата „супер рали” в неделя. Басо завърши далеч назад в класирането, а неговият финландски колега отпадна отново заради проблеми с трансмисията. Показателен за проблемите на Abarth и тоталното превъзходство на Peugeot е фактът, че в челната десетка има девет френски машини и една единствена италианска.

Следващият старт в календара на IRC е асфалтовото рали „Астурия” в Испания, което ще се проведе между 12 и 13 септември.

Коментари
comments powered by Disqus