Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап четвърти

06.01.2009 17:49
Туит

Карлос Сайнц спечели втора етапна победа, а отборът на BMW X-raid отново показа, че няма да се даде лесно на Volkswagen и Mitsubishi.

Пилотът на Volkswagen Карлос Сайнц покори 459-километровия специален етап за 3:42:57 часа, но само на шест секунди зад него завърши Насер Ал-Атиах. Четири дена след началото на рали „Дакар” испанецът има две етапни победи, също колкото и Атиах, но е начело във временното класиране с аванс от 3:46 минути.

“Започнахме отлично и бързо настигнахме Насер. Когато той видя, че сме зад него, започна да натиска, като и двамата поддържахме много високо темпо”, коментира Сайнц в края на деня. „После го изпреварихме, когато и двамата напуснахме за кратко пътя. Впоследствие обаче започнахме да губим налягане в една от гумите и трябваше да спрем, за да я надуем. Продължихме така до края на етапа, но налягането беше паднало много и спечелихме само с пет или шест секунди. Жалко…”

Съотборниците на Сайц в екипа на Volkswagen Марк Милър и Жинил де Вилиър завършиха деня съответно на четвърта и шеста позиция и не можаха да се придвижат напред в генералното класиране. Южноафриканецът е трети, на осем минути зад Ал-Атиах, а Милър е шести, но само на пет секунди зад Нани Рома (Mitsubishi).

Четвъртият ден на южноамериканския „Дакар” показа, че BMW X-raid няма да се даде лесно на двата заводски тима на Volkswagen и Mitsubishi. Трима от пилотите на отбора завършиха етапа в челната десетка – вторият Ал-Атиах, седмия Орландо Теранова и деветия Герлен Шишери.  Ако не беше грешката на французина от първия ден, BMW X-raid можеше да има и трима пилоти сред първите десет във временното класиране, но заради катастрофата на Шишери Ал-Атиах и Теранова единствено имат шанс да удържат бесните атаки на Volkswagen и Mitsubishi.

В лагера на Mitsubishi днес бе далеч по-спокойно. Люк Алфан, който вчера имаше технически проблеми с новия Racing Lancer, завърши с трето време скоростната отсечка, Нани Рома – с пето, а Стефан Петерхансел остана девети. Въпреки че закъсня със седем минути днес, деветкратният победител в рали „Дакар” запази четвъртата си позиция в генералното класиране. Но едва ли този резултат радва ръководството на японската компания...

Racing Lancer отстъпва на Volkswagen Race Touareg и BMW X3 CC що се отнася до чистата скорост, а същевременно е далеч от перфектната надеждност на своя предшественик Pajero Evolution. И все пак рали „Дакар” е в началната си фаза и за категорични изводи е прекалено рано. По традиция през последните години атаката на Volkswagen е умопомрачителна в началото на надпреварата, но с голяма доза постоянство и прецизност пилотите на Mitsubishi финишират първи на Розовото езеро край Сенегал. Дали ще наблюдаваме аналогичния сценарий и в Буенос Айрес?

Марк Кома (КТМ) продължи победния си ход в категорията на мотоциклетистите и спечели етапа с 1:17 минути преднина спрямо завършилия на втора позиция Сирил Депре (КТМ). Изоставането на французина в генералното класиране е повече от час и половина заради двете спукани гуми в първия и третия етап от надпреварата, което на практика прави Кома абсолютен фаворит за победата.

Проблемите на Депре позволиха на Джона Стрийт (KTM) и Давид Фретине (Yamaha) да се вкопчат здраво в битката за второто място. След четвъртия етап американецът има близо минута аванс, който обаче с оглед на предстоящите далеч по-тежки и технични етапи е пренебрежително малък. Но не трябва да забравяме, че Фретине разчита на 450-кубиковата Yamaha WRF, докато Стрийт - на всепризнатия крос-кънтри боец KTM 690 Rally.

При четириколките първа етапна победа спечели испанецът Хуан Мануел Гонсалес с Yamaha Raptor 700. В генералното класиране Кристоф Деклерк (Yamaha) продължава да е начело с преднина от половин час спрямо втория Гонсалес.

В тежката категория Джерард де Рой (GINAF) реализира втори етапен успех, като по този начин увеличи преднината си на върха в генералното класиране. Холандецът, който е син на победителя от 1987 година при камионите Ян де Рой, има десет минути аванс спрямо Царя Владимир Чагин с КамАЗ.

Петият ден от надпреварата включва 763 километра, от които 506 по часовник. Керванът, воден от Марк Кома, ще потегли в 5:00 часа местно време (9:00 българско) от Неукен. След 173 километра връзка стартира скоростният етап, който в края на деня ще отведе екипажите в Сан Рафаел. Отсечката ще противопостави съсезателите срещу първите истински дюни, които ще ни върнат към африканския облик на „Дакар”.

Пълното класиране от четвъртия етап на рали „Дакар” може да видите тук .

Коментари
comments powered by Disqus