Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап десети

13.01.2011 06:13
Туит

Победителят от 2009 г. Жинил де Вилиърс защити честта на VW с успех в десетия и най-дълъг етап на рали "Дакар" след проблемите на неговите съотборници и лидери Насер Ал-Атия и Карлос Сайнц.

Двамата останаха едва четвърти и пети днес и позволиха на BMW X-Raid за първи път да вкара два автомобила в челната тройка. Това ни най-малко не помрачи настроението на Ал-Атия, който се оказа най-големият печеливш от несгодите на испанския си съотборник.

Катарецът загуби 8 мин. зад Вилиер, но грабна цели 10 пред основния си конкурент за крайния успех Сайнц. Матадора трябваше да се бори със затъвания в белите пясъци край Фиамбала и се отдалечи на 12:37 мин. от Ал-Атия, с когото в последните три дни водеха ожесточена битка.

Българинът Петър Ценков с Can-Am завърши най-дългия етап в надпреварата с отличното девето време при четириколките. До третата GPS точка той се движеше седми, но в края отбеляза минимално забавяне и повтори най-силното си класиране до момента от четвъртата отсечка.

Ценков завърши на 26:26 мин. зад изненадващия победител в етапа Хорхе Сантамария с Honda. С този резултат българинът се придвижи с едно място напред в общото класиране и вече е дванайсети. Лидер в категорията остава Алехандро Патронели (Yamaha) с комфортната едночасова преднина спрямо Себастиан Халперн (Yamaha)

Днешният най-дълъг етап в "Дакар" със своите 862 км (686 км връзка и 176 в състезателно темпо) върна битката отново на територията на Аржентина. Трудните моменти за миналогодишния победител Сайнц започнаха още на 13-ия километър в скоростната отсечка, където испанецът затъна в една от дюните. Пилотът на VW загуби девет минути, за да измъкне на своя Race Touareg 3, а по-късно добави още няколко спрямо най-бързия Вилиер след грешка в навигацията. По-лошата новина за Сайнц беше безпроблемното придвижване в белите пясъци на лидера Ал-Атия, с изключение на малко 2-километрово отклонение от трасето преди финала. Така Матадора ще трябва да навакса 12:37 мин. пасив от катареца в последните три етапа, ако иска да дублира титлата си.

Забавянето на двамата водачи позволи на BMW за първи път да вкара два автомобила в челната тройка, водени от Кшищов Холовчиц и Стефан Петерхансел. Французинът също имаше проблеми, които за негов късмет бяха в прехода. Стотина километра преди старта на етапа най-успешният пилот в "Дакар" получи повреда в скоростната кутия, но асистенцията му беше наблизо и успя да я отстрани навреме.

Това въобще не се отрази на темпото на Петерхансел и той се движеше първи до четвъртата контрола, но в следващите километри се забави и в крайна сметка остана трети в етапа. Освен победителя Вилиер пред него се нареди и съотборникът му Холовчиц (+ 4:23 мин. от първия).

Доброто представяне на BMW не повлия на VW и екипът от Волфсбург продължава окупацията на челната тройка, която за момента се допълва от необезпокоявания Вилиер.

При мотоциклетистите Марк Кома с KTM спечели етапа и удвои до 18:10 мин. аванса си в челото пред своя основен конкурент Сирил Депре (KTM). Забавянето на французина дойде още в началото, когато реши да следва Франс Верховен с BMW, но холандецът сбърка навигацията и това отне на двамата 5 мин.

След третата контрола Елдер Родригеш с Yamaha пое лидерската позиция, само за да я загуби в последните километри с цели 27 мин. пасив. Така за Кома остана удоволствието да финишира с най-добро време и аванс от нови 10 мин. пред втория Депре. Чилиецът Франциско Лопес-Чалеко завърши с пети резултат и запази третото място във временното подреждане с 45 мин. разлика пред Родригеш.

При камионите господството на КамАЗ вече и на теория няма как да бъде нарушено след отпадането на единствения оказващ известна съпротива конкурент на руснаците Алес Лопрайс с Tatra. Вчера чехът пропусна една от контролите заради технически проблем и в резултат бе дисквалифициран от надпреварата, с което освободи първата четворка за безспорните първенци в последните години. Шесткратният победител в "Дакар" Владимир Чагин отново с лекота си върна водачеството и започна агресивно финалния спринт към рекордния си седми успех.

Днес Царя изпревари с повече от 21 мин. своя съотборник и досегашен лидер Фирдаус Кабиров, с което издуха крехкия му аванс от четири минути и половина. Чагин вече води със 17:27 мин. на своя съотборник, който пък има преднина от няколко часа спрямо следващите ги два екипажа на КамАЗ с Едуард Николаев и Илгизар Мардеев.

 

 

Единайсетият етап на рали „Дакар” вероятно ще сложи точка на всички въпросителни преди финала в Буенос Айрес, тъй като включва цели 622 километра по часовник и 164 преход.  Пясъците вече останаха зад гърба на екипажите, така че каменистите участъци ще бъдат най-голямото им предизвикателство по пътя към Сан Хуан.

Резултатите на първите десет при автомобилите след десетия етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus