Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап девети

11.01.2010 18:26
Туит

Насер Ал-Атия (Volkswagen) спечели третата си етапна победа в „Дакар 2010” и намали на 8:36 минути преднината на лидера в общото класиране и негов съотборник Карлос Сайнц. Стефан Петерхансел (BMW) загуби четвърт час в пясъците на пустинята Атакама.

Деветият етап на рали „Дакар” бе съкратен наполовина заради мъглата около Копиапо, но въпреки това интересните събития не липсваха. Битката в екипа на Volkswagen между негласния лидер Карлос Сайнц и новака Насер Ал-Атия става все по-оспорвана, тъй като днес катарецът спечели отсечката и навакса шест минути от изоставането си заради гумата, която спука Матадора. По този начин разликата между двамата е само 8:36 минути пет етапа преди финала, като третият Марк Милър (Volkswagen) явно ще остане извън борбата за първото място, защото вече е на половин час зад лидера.

От Volkswagen продължават да гласуват пълно доверие на своите пилоти и не издават никакви отборни заповеди, което явно се отразява повече от добре на резултатите им. Първата тройка днес бе окупирана от Race Touareg 2, след като миналогодишният победител Жинил де Вилиър завърши трети на 7:38 минути зад лидера. Четвърти остана Герлен Шишери (BMW), Милър – пети, а Стефан Петерхансел – шести, тъй като загуби четвърт час в дюните на 95-ия километър. Въпреки това размествания в общото класиране няма или поне в челната петица.

Шестият след вчерашния етап Кшищоф Холовчиц (Nissan) обаче нямаше късмета на заводските пилоти пред него. Полякът, който миналата година завърши в челната петица, счупи задна ос, а за капак на всичко сервизният му камион го пропусна и Холовчиц все още е в етапа, опитвайки се да ремонтира своя автомобил на 68-я километър. От проблемите на победителя в рали „Албена” се възползва Карлос Соуса (Mitsubishi), който си върна шестата позиция в генералното класиране. Жинил де Вилиър пък вече е седми, въпреки че изгуби цели три часа в третия етап заради повреда в двигателя.

При мотоциклетистите двубоят между Марк Кома (KTM) и Сирил Депре (KTM) продължава, въпреки че каталунецът няма никакви шансове за подиума заради шестчасовото наказание, което получи след седмия етап. Двамата на няколко пъти днес си разменяха водачеството, като в крайна сметка победата спечели Кома, но само с 4 секунди аванс. Трети завърши Франциско Лопес (Aprilla), който води много оспорвана битка за второто място в генералното класиране с Пал Андерс Улевалсетер (KTM) и Елдер Родригеш (Yamaha). Само седем минути разделят тримата, като засега Улевалсетер е водач в групата. Що се отнася до лидера в общото класиране Сирил Депре, той изглежда неуязвим в челото с 1:21 часа преднина.

Кристоф Деклерк (Polaris) най-накрая спря устрема на братята Патронели (Yamaha) и спечели днешния етап в ATV категорията. Маркос и Алехандро обаче останаха на по-малко от две минути зад него и продължават да водят в генералното класиране, като авансът на по-младия Маркос е цели 2:23 часа. За четириколките и мотоциклетите днешният етап беше твърде необичаен, тъй като те стартираха на групи от по 10 (лидерите) или 20, а не през определен времеви интервал, каквато е класическата схема в рали-рейда.

Шоуто на двамата съотборници в екипа на Камаз Владимир Чагин и Фирдаус Кабиров при камионите и днес бе на ниво. Царя имаше уникалната възможност да излезе с една етапна победа пред Стефан Петерхансел в неофициалното класиране за най-много спечелени отсечки, но Кабиров не му остави шанс и взе първото място с 4:41 минути преднина. Успехът на миналогодишния победител обаче по никакъв начин не променя генералното класиране, където Чагин има аванс от 1:11 часа. За сравнение третият Марсел Ван Влиет (Ginaf) е на повече от осем часа зад Царя.

Десетият етап на рали „Дакар” от Ла Серена до Сантяго е последният на територията на Чили. Победителят при мотоциклетистите Марк Кома ще стартира в 7:15 (12:15 българско време) отсечката, която е дълга 238 километра. Трасето е предимно хълмисто и много бързо, което предполага че пилотите с опит в класическия рали спорт като Сайнц и Ал-Атия ще имат предимство.

Пълното класиране след деветия етап на рали „Дакар” може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus