Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап единайсети

13.01.2010 18:09
Туит

Герлен Шишери (BMW) спечели първата си етапна победа в „Дакар 2010“. Битката в челото между двамата съотборници в екипа на Volkswagen Карлос Сайнц и Насер Ал-Атия продължава на пълна газ, като авансът на Матадора е само 4:28 минути три дена преди финала.

Единайсетият етап на рали „Дакар“ ни върна отново в Аржентина, след като керванът пресече за втори път Андите, този път през прохода „Пасо Либертадорес“. Спускането към Сан Хуан спечели Герлен Шишери, което е и негова първа етапна победа в „Дакар“ след четири години пауза, а Орландо Теранова (Mitsubishi) от екипа на JMB Stradale завърши само на 30 секунди зад него. Челната тройка допълни миналогодишният победител Жинил де Вилиър (Volkswagen), но всички погледи отново бяха приковани към лидера Карлос Сайнц и неговия основен конкурент за първото място Насер Ал-Атия.

И днес в екипа на Volkswagen нямаше отборни заповеди, което бе и причината Матадора да стъпи здраво на газта още от самото начало на дългия 222 километра етап. На първата междинна контрола обаче Сайнц, който поведе колоната, вече губеше повече от три минути, като от тавана на неговия Race Touareg липсваше левия въздухозаборник. Причината за това бе удар с дърво, а двете спукани гуми допълнително го забавиха. Вероятно всички помните как миналата година Сайнц отпадна два етапа преди финала, по подобен начин можеше да се развие ситуацията и в тазгодишното издание на „Дакар“, но той изгуби само шест минути спрямо завършилия на четвърта позиция днес Ал-Атия и продължава да е начело, макар и със скромните 4:28 минути преднина. Именно те могат да накарат тим-шефа на Крис Нисен да се замисли върху политиката на Volkswagen да остави своите пилоти да карат на ръба до финала. Ние пък съответно да се надяваме, че битката за първото място ще продължи досами финала в Буенос Айрес.

Най-големият печеливш от единайсетият етап в категорията на мотоциклетистите беше Пал Андерс Улевалсетер (KTM), въпреки че най-добро време в отсечката даде Франс Верховен (BMW) – първа негова победа в „Дакар 2010“ и първа за BMW след 2001 г. Улвеалсетер обаче, който завърши четвърти, на 2:26 минути зад холандеца, успя да се откъсне пред двамата си основни преследвачи за второто място в генералното класиране – Франциско Лопес (Aprilla) и Елдер Родригеш (Yamaha), които днес изгубиха съответно 3:48 и 9:57 минути. Така разликата между тримата вече нарасна на седем минути, след като вчера беше само две. Три етапа преди финала в Буенос Айрес Чалеко изостава с три минути, а Фария – с десет.

За победителите в последните четири издания на „Дакар“ днешният етап мина така, както и всички досега – Марк Кома (KTM) имаше проблеми, а Сирил Депре продължи по план. Каталунецът, който няма никакви шансове за подиума след шестчасовото си наказание от седмия етап, допусна грешка в навигацията още на 13-ия километър и пропусна една от отбивките по трасето. Той кара цели три километра преди да разбере, че е объркал пътя, като голяма част от състезателите зад него го последваха. Причината за това бе, че полицията бе блокирала правилната отбивка. В крайна сметка Кома загуби само пет минути на финала след блестящо представяне в останалата част от етапа. Междувременно Депре продължи да кара, без да поема никакви рискове и завърши отсечката със седмо време, на 4:21 минути зад победителя Верховен. Това обаче съвсем не му попречи да запази преднината си в челото на 1:20 часа спрямо Улевалсетер.

Себастиан Алперн (Yamaha) спечели втората си победа при четириколките в тазгодишното издание на „Дакар“, след като надпреварата се върна в родината му. Братята Патронели обаче продължават победоносния си ход към първите две места в най-титулувания рейд. По-големият Алехандро завърши втори, на 4:31 минути зад Алперн, а Маркос – трети с изоставане от 5:47. В общото класиране обаче Патронели младши има аванс от 2:23 часа спрямо своя брат, а най-бързият от вчера Хуан Мануел Гонсалес Короминас (Yamaha) е на цели 4:16 часа.

Фирдаус Кабиров (Камаз) спря победната серия на своя съотборник Владимир Чагин при камионите, но разликата между двамата на финала бе само 32 секунди и това по никакъв начин не се отрази на генералното класиране. Начело е Царя, който е само на крачка от рекордната шеста победа в „Дакар”, а миналогодишният първенец Кабиров е на 1:12 часа зад него. За тоталната доминация на Камаз достатъчно красноречиво говори фактът, че третият Марсел Ван Влиет изостава с повече от девет часа зад Чагин и че от старта на надпреварата досега всички етапни победи са за руската марка, и то двойни.

Дванайсетият етап на рали „Дакар“ ще ни отведе от Сан Хуан в Сан Рафаел. Той е и най-дългият в цялото състезание, защото преходът е общо 320 километра, а скоростната отсечка - 476. От 204-ия километър до 334-ия обаче има неутрализация, тъй като екипажите ще се качат на асфалта заради защитените обекти в региона. Трасето отново ще бъде много бързо и ще облагодетелства пилотите с опит в класическия рали спорт.

Пълното класиране след единайсетия етап на рали „Дакар” може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus