Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап първи

02.01.2010 22:04
Туит

Нани Рома, който се присъедини към екипа на BMW X-raid за "Дакар 2010", спечели първия етап с аванс от 2:07 минути спрямо Карлос Сайнц (Volkswagen). Заради проливните дъждове отсечката бе съкратена от 251 на 199 километра.

След като Mitsubishi прекрати рали-рейд програмата си, двамата заводски пилоти на японския тим Нани Рома и Стефан Петерхансел избраха за тазгодишното издание на „Дакар” екипа на X-raid, който отговаря за подготовката на BMW X3 CC. И въпреки че отборът от Требур има полузаводски статус и не е пряко свързан с немския производител, той хвърли ръкавицата срещу Volkswagen още в първия етап - Нани Рома спечели отсечката от Колон до Кордоба, а Петерхансел завърши трети. Между двамата пилоти на X-raid завърши Карлос Сайнц (Volkswagen), който и през 2010 г. има една единствена цел – победата.

Насер Ал-Атиах (Volkswagen), който през миналата година караше за X-raid и подобно на Нани Рома спечели първия етап, остана четвърти, а победителят от 2009 г. и негов съотборник Жинил де Вилиър допълни челната петица. Не всички водещи пилоти обаче можеха да се похвалят с подобни резултати – Герлен Шишери (BMW) получи повреда в двигателя 30 километра преди финала, а Роби Гордън (Hummer) пропусна един от завоите 100 километра след старта и се вряза с бясна скорост в тревните полета на Пампата, макар и без сериозни последици за неговия автомобил и краен резултат.

В категорията на мотоциклетите Давид Кастю (Sherco) направи феноменална заявка, побеждавайки двамата абсолютни фаворити Сирил Депре (KTM) и Марк Кома (KTM). След като остана без отбор заради отказа на КТМ да продължи заводската си програма, Кастю (втори през 2007 и четвърти през 2009 г.) формира свой екип за „Дакар 2010” и избра френския производител Sherco. Новият правилник, който налага 650-кубиковите машини на KTM да използват рестриктори, за да изравни потенциала им с 450-кубиковите, му позволи да поддържа темпото на Депре и Кома и да завърши съответно на 3 и 12 секунди пред тях.

В категорията на четириколките най-добро време даде полякът Рафал Соник с Yamaha Raptor, а Владимир Чагин (Камаз) отново показа, че като чиста скорост няма конкуренция при камионите. Руснакът спечели етапа с 27 секунди преднина спрямо Алес Лопрайс (Tatra) и направи първата стъпка към рекордната си шеста победа в най-титулувания рали-рейд.

Вторият ден на рали ще ни отведе в Ла Риоха. 355 километра по часовник очакват екипажите, като победителят при мотоциклетистите Давид Кастю ще стартира от бивака в Кордоба в 05:45 (10:45 българско време).

Пълното класиране след първия етап на рали „Дакар” може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus