Пилотът на Volkswagen Насер Ал-Атия беше най-бърз в седмата отсечка и спечели втората си етапна победа в рали "Дакар 2011". Така той скъси аванса на своя съотборник и лидер във временното класиране Карлос Сайнц до 1:22 мин.
Най-големият конкурент на състезателите в екипа от Волфсбург Стефан Петерхансел с BMW и днес нямаше никакъв късмет. Той за пореден път спука гума и загуби близо 8 минути, като вече е на цели 21 зад испанеца.
Единственият български представител в категорията на четириколките Петър Ценков, който продължи сам в надпреварата след отпадането на Тодор Христов, завърши отсечката между Арика и Антофагаста с 13-о време. Той се движи на 17-а позиция в общото подреждане, след като техническите проблеми от петия и шестия етап го извадиха от топ 10 и му натежаха със сериозно забавяне от няколко часа.
В петък Петерхансел беше най-бърз, но спука четири гуми при три резервни и днес малшансът продължи да го преследва. Той смени седмата си гума за три етапа едва 15 км след началото на отсечката и реши да кара по-внимателно. Предпазливостта му излезе скъпо - деветкратният победител в "Дакар" остана на цели 21 мин. зад Сайнц и за момента е извън директната битка за първото място. Той се движи на трета позиция във временното класиране.
Неволите на Петерхансел бяха само продължение на проблемите за BMW X-raid. В събота екипът загуби MINI ALL4 Racing, след като Герлен Шишери го обърна няколко пъти през таван и практически го унищожи по време на тестове в почивния ден. При катастрофата французинът нарани главата си, но не се е наложило да посещава болница.
Лошите новини за екипа продължиха с тежката катастрофа на най-силно представящия се аржентинец Орландо Теранова, който по идентичен начин разби своя BMW X3CC 200 км след старта на етапа. На този фон запазването на петото място от Кшищоф Холовчиц, който също спука две гуми, дойде като утеха за заводския отбор на баварците.
Полякът води оспорвана битка с последния пилот на VW Марк Милър, но американецът допусна грешки в навигацията и загуби съревнованието с изоставане от 22 мин. зад своя противник.
На другия полюс беше четвъртият Жинил де Вилиърс. Победителят от 2009 г. се възползва от забавянето на Петерхансел, съкрати разликата до него на 11 минути и до финала ще се бори да вкара трети VW в челната тройка.
При мотоциклетистите чилиецът Франциско Лопес-Чалеко с Aprilia спечели първата си етапна победа в тазгодишния “Дакар” и се приближи до лидерите Марк Кома и Сирил Депре. Така пилотите с KTM за трети пореден състезателен ден се оказаха догонващи в отсечката.
Лопес имаше проблеми със своя мотор, който в средата на етапа остана без ауспух, но италианската машина демонстрира подобрена надеждност и стигна до финала. Чилиецът изпревари с близо 4 минути лидера Кома по 200-километровото трасе и се приближи на 18 минути до него, което го превръща в реална заплаха за първите двама.
Етапът в категорията на четириколките днес беше спечелен от аржентинеца Себастиан Халперн с Yamaha. Досегашният лидер Алехандро Патронели се забави с над 8 мин. и сдаде първото място на Томас Мафей, от който изостава с 3:03 мин.
При камионите Алес Лопрайс с Tatra спечели втора поредна етапна победа и продължи да застрашава рутинната доминация на КамАЗ. Чехът методично напредва и вече е на 16:22 минути от лидера в категорията Фирдаус Кабиров и на точно 12 пред шесткратния победител Владимир Чагин.
Осмият етап на рали „Дакар“ ще ни отведе от Антофагаста до Копиапо. Серия от открити хълмове, пясъчни дюни, стари мини и 508 състезателни километра очакват оцелелите екипажи. Преходът е нови 268.
Резултатите на първите десет при автомобилите след седмия етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".