Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Гордън напусна голямата битка

13.01.2012 00:12
Туит
Рали Дакар: Гордън напусна голямата битка

Роби Гордън с Hummer се прости окончателно с надеждите си за победа в рали „Дакар“ след загуба на близо два часа в 11-ия етап. Българинът Петър Ценков отново имаше технически проблеми и все още не е стигнал до финала.

Американецът, който беше дисквалифициран и има право да кара докато излезе решение за неговото обжалване, скъса маншон на една от полуоските си и това доведе до сериозни проблеми със силовото предаване. Вчера Гордън беше трети във временното класиране и до третата конрола на първата перуанска отсечка съкрати 3 минути от аванса на лидера Стефан Петерхансел. Поредните проблеми с неговия Hummer обаче отвориха широко пътя към първата победа на MINI в „Дакар“.

След забавянето на Гордън деветкратният победител Петерхансел спечели етапа и дръпна с нови 3:44 минути пред движещия се втори негов съотборник Нани Рома. До финала на ралито испанският пилот на X-raid едва ли ще посмее да притесни лидера на екипа и ще поддържа комфортния му аванс в челото от 23 минути.

Три етапа преди финала на състезанието двамата трябва само да се опазят от технически проблеми, тъй като едночасовата разлика пред третия Жинил де Вилиърс с Toyota бетонира двойната победа на заводския отбор. Южноафриканецът също е сигурен на третата си позиция, като на свой ред води с един час на Гордън.

Самият Петерхансел бе в добро настроение още след обявяването на дисквалификацията на американеца, когото нарече „измамник“.

„Не е в духа на „Дакар“ да мамиш с нелегален автомобил. Битката тук трябва да е пилот срещу пилот, автомобил срещу автомобил. А не да е нечестна. Ако това е вярно (и системата за налягане в гумите на неговия Hummer е нередовна), тогава Роби е измамник. Има нещо нелегално там. Не е нормално да са само със задно и да са по-бързи от нас навсякъде, дори и в дюните. Може да са успели да направят толкова големи подобрения в рамките на правилата само за една година, но едва ли“, заяви пред Eurosport французинът, който във вторник блъсна в гръб заседнал в река моторист.

Лидерът при мотоциклетистите Сирил Депре с KTM спечели четвъртата си етапна победа тази година и общо 30-а в рали „Дакар“. Той вече води с 2:22 минути пред единствения си реален конкурент за крайния успех Марк Кома.

Испанецът остана трети в отсечката след изненадващото второ време на неговия сънародник Жерард Фарес Гюел, също с KTM. Той атакува през цялата 478-километрова състезателна секция на етапа и завърши на 1:39 минути зад Депре.

С второто място Гюел изпълни блестящо стратегията на своя съотборник Кома и утре ще стартира втори, с което ще позволи на трикратния победител по-лесно да заличи пасива си спрямо Депре. Испанецът ще се ползва и с подкрепата на другия си съекипник Джони Обер, който впрегна всички усилия и с четвъртото си място ще потегли веднага след Кома в петък.

При четириколките отново не се случи нищо интересно и убедителният лидер след седмия ден Алехандро Патронели спечели десетата си етапна победа в „Дакар“. Аржентинецът беше най-бърз за трети път от началото на ралито, а компания по трасето му прави неговият по-малък брат Маркос.

Техният сънародник и доскоро единствен съперник за победата Томас Мафей вече изглежда напълно се е примирил с третото място. Той завърши на 19 минути зад по-големия представител на фамилия Патронели, а пасивът му спрямо двамата братя вече е съответно 2:10 часа и 51 минути. Тримата състезатели остават напълно необезпокоявани в челото, като най-близо до тях е чилиецът Игнасио Касале с тричасово изоставане зад Мафей.

Първата шестица е окупирана от пилоти с Yamaha, а интригата в класа отдавна липсва. Най-интересната битка е за шестото място, където разликата между италианеца Роберто Тонети и аржентинеца Даниел Мазуко е по-малко от 4 минути.

В категорията на камионите КамАЗ успя да измъкне втора поредна етапна победа от доминиращите през 2012 г. представители на IVECO. Този път най-бързата руска машина дори беше със заводски статут и управлявана от Андрей Каргинов.

35-годишният състезател постигна първия си етапен успех в „Дакар“ с 3:03 минути пред втория във временното класиране Ханс Стейси. В отсечката холандецът предпочете да намали темпото, след като повреди предната част на своя IVECO при прекосяването на едно от многото днес водни препятствия. Трето време в етапа даде двукратният рали шампион Мики Биазион, следван от лидера в състезанието Джерард де Рой.

Три отсечки преди финала в Лима водачът в надпреварата остава недосегаем с 56 минути аванс пред Стейси, който пък е на не чак толкова комфортните 25 минути пред третия в подреждането частник Артур Ардавикус с КамАЗ.

 

 

12-ият етап на рали „Дакар”, който ще ни отведе до пустинното плато Наска, известно с причудливите знаци, е дълъг само 245 км, но ще представлява сериозно предизвикателство за всички екипажи заради подобните на тези в Мавритания дюни. Трасето включва и дълъг преход по бреговете на Тихия океан.

Резултатите на първите десет при автомобилите след единайсетия етап може да видите тук, а на всички категории – на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus