Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Гордън размаза отбора на MINI

13.01.2012 21:36
Туит
Рали Дакар: Гордън размаза отбора на MINI

Стефан Петерхансел бе на път да изгуби лидерската си позиция в рали „Дакар”, след като затъна в дюните на 12-ия етап, но подобна бе съдбата и на основния му преследвач и негов съотборник в екипа на X-raid Нани Рома. Най-бърз в състезателната отсечка бе Роби Гордън (Hummer H3), който вече няма шанс за призовата тройка, но пък изпревари близо с 15 минути втория Леонид Новицки (MINI).

Петър Ценков имаше сериозни технически проблеми вчера, но въпреки това продължава да се движи уверено към финала на втория си „Дакар”. Пилотът на Рали Рейд.БГ завърши на десето място в днешния етап и е дванайсети във временното класиране. Реалната позиция на Ценков обаче е единайсетата, тъй като Рафал Соник (Yamaha) вероятно няма да бъде допуснат до крайното класиране.

„Днес карах много бавно, като целта ми беше да пазя машината. Разминах се само с един ремонт в горивната система”, коментира Ценков за БНТ 2. „Вчера обаче денят тръгна изключително криво. Още на 50-ия километър ауспуховата система буквално експлодира. Успях да закърпя положението и карах още 100 км, но от горещите газове ATV-то се запали. За щастие асистенцията беше близо и направихме съответните ремонти.”

„С това за съжаление мъките не свършиха. 3-4 пъти имахме проблеми с горивната система, после пак с ауспуховата, но все пак стигнахме до края на етапа. За капак на всичко в лиазона блокира предното ми дясно колело, тъй като между джантата и диска имаше камък. За малко да се размажа, едва успях да спра, но отново асистенцията беше близо, на около 60 км. Вдигнах момчетата от бивака и ремонтирахме до 1 часа. Към 3 вече бях в бивка, но в 4:10 трябваше да ставаме. Това беше един от най-кошмарните ми дни, но сега имам време да се възстановя.”

По изключително интересен начин се разви дванайсетият етап в категорията на автомобилите. Стефан Петерхансел затъна в дюните по пътя към Наска и изгуби близо 15 минути след 142-ия километър, което даваше отлични шансове на неговия съотборник Нани Рома да атакува първото място в генералното класиране. Бившият победител при мотоцикетистите обаче също допусна някои грешки и в крайна сметка навакса само три минути, което означава, че два дена преди финала авансът на Петерансел е цели 20.

„Бях много уплашен, че ще изгубя състезанието, когато дюните дойдоха”, заяви Петерхансел след края на етапа. „Затънахме и се опитвахме да преместим автомобила буквално сантиметър по сантиметър, беше наистина много тежко, а и загубих поне 15 – 20 минути. След като излязохме от дюните, започнах да натискам като луд, за да наваксаме изоставането. Бях страшно изплашен и на финала се почувствах напълно смазан.”

Главно действащо лице в днешния етап обаче отново бе Роби Гордън. Вчера американецът се прости с всички шансове за победата, след като изгуби близо два часа заради технически проблеми, но пък това му даде шанс да изчисти името си след скандала около техническите нередности на неговия Hummer. И той го направи със страхотна етапна победа и с типичния за него цирк.

Гордън бе елиминирал тази сутрин системата за контрол на налягане в гумите, която стана и причина за дисквалификацията му, и въпреки това той даде най-добро време в етапа. На финала той демонстративно свали капака на своя автомобил и покани операторите да снимат отблизо деактивирания спорен компонент и в типичния си стил заяви: „Сложихме им 20 минути. Техническите комисари могат само да ми целунат задника!”. 

При мотоцикетистите стратегията на Марк Кома и неговите поддръжници проработи, защото той спечели 21-ата си етапна победа в „Дакар”, а Сирил Депре остана едва на четвърта позиция с пасив от близо 4 минути спрямо каталунеца, който излезе начело в общото класиране. Разликата между двамата обаче продължава да бъде минимална – в случая 1:35 минути, а утре Депре ще бъде четвърти на старта, което означава, че победителят едва ли ще стане ясен преди финала в Лима.

„Беше труден ден. Потеглих четири минути зад Депре, но успях да го настигна”, коментира Марк Кома. „През цялата първа част бях фокусиран главно върху навигацията, защото нямам право на никакви грешки. Знаех, че ще имам дори възможности за атака във втората част и именно там успях да настигна Сирил. Все още нищо не е приключило, тъй като и утре ни очаква много тежък етап.”

Хоан Бареда Борт, който спечели десетия етап, демонстрира отново впечатляващо темпо с мотоциклета на Husqvarna. 28-годишният испанец завърши втори с пасив от 2:43 минути спрямо Марк Кома, но все още не може да намери място в топ 10 на общото класиране, където заема единайсета позиция. Трети днес финишира Хорди Виладомс (KTM), но Елдер Родригеш (Yamaha) се движи все по-убедително към втория си пореден подиум в „Дакар”, тъй като два етапа преди края води с близо половин час на Виладомс.

Братята Патронели (Yamaha) за пореден път нямаха конкуренция в категорията на четириколките и завършиха с повече от десет минути аванс спрямо третия Рафал Соник. Този път етапната победа бе за Маркос, но Алехандро продължава да води убедително в общото класиране. Миналогодишият победител има 1:19 аванс спрямо своя брат, който пък води с час на третия Томас Мафей (Yamaha).

Сходна е и ситуацията при камионите. Тройката на IVECO отново разби конкуренцията от КамАЗ, като най-добро време в етапа даде лидерът във временното класиране Джерард де Рой, следван от двукратния рали шампион Мики Биазион и победителя от 2007 г. Ханс Стейси. Любопитното е, че двамата съотборници на де Рой записаха еднакво време в етапа и то само с 32 секунди по-слабо от това на холандеца.

Частният пилот на КамАЗ Артур Ардавикус изгуби близо 20 минути в последната третина на етапа, но продължава да се движи на трета позиция в общото класиране. Лидер е Джерард де Рой, следван от Ханс Стейси на 56 минути и от Ардавикус на 1:39 часа.

 

 

Предпоследният тринайсети етап на рали „Дакар” ще ни отведе от Наска до Писко. Дългата 275 км отсечка ще изправи екипажите за последен път срещу дюните в Южна Америка  и на практика представлява финалното тежко изпитание преди края на надпреварата в Лима тази неделя.

Резултатите на първите десет при автомобилите след дванайсетия етап може да видите тук, а на всички категории – на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus