Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: На старта

02.01.2010 12:12
Туит
Рали Дакар: На старта

Дакар 2010 стартира на 1 януари в Буенос Айрес. 362 екипажа минаха през рампата в аржентинската столица, като първият същински етап е днес.

Близо 800 000 души са наблюдавали официалния старт в Буенос Айрес според организаторите от A.S.O., което е поредното рекордно постижение за „южноамериканския Дакар”. Миналата година половин милион зрители съпровождаха колоната в аржентинската столица.

9030 километра включва целият маршрут на рали „Дакар 2010” (за автомобилите), от които 4810 по часовник. В първия същински ден от надпреварата (02.01.2010) керванът на „Дакар“ ще поеме на северозапад към Кордоба, след което ще се отправи към Андите, като настилката е предимно твърда и ще облагодетелства рали пилотите. След като пресекат планинската верига и преодолеят препятствията, разположени на близо 5000 метра надморска височина, екипажите ще атакуват пустинята Атакама. Петте етапа сред огромните пясъчните дюни в Чили ще са най-сериозното изпитание за участниците, които ще получат ден почивка в Антофагаста на 9 януари.

Втората фаза от рали „Дакар 2010“ представлява комбинация от най-разнообразни терени, както планински, така и равнинни, предимно на територията на Централна Аржентина. Оцелелите екипажи ще акостират отново в Буенос Айрес на 16 януари, а ден по-късно ще бъде официалната церемония по награждаването.

През 2010 г. ще бъдат въведени и серия промени в техническия правилник. Диаметърът на рестрикторите за въздуха при бензиновите автомобили ще бъде увеличен, за да могат те да се конкурират с дизеловите прототипи, които взеха сериозно предимство през последните няколко години. Професионалистите в категорията на мотоциклетистите ще карат отново 660-кубиковите си мотори, но с рестриктори, които да ги изравнят с 450-кубиковите.

Абсолютен фаворит при автомобилите е заводският тим на VW, който стартира с пет екипажа – миналогодишният победител Жинил де Вилиър, неговият подгласник Марк Милър, двукратният рали шампион Карлос Сайнц, новото попълнение Насер Ал-Атиах и бразилецът Маурицио Невес. И през 2010 г. Марк Кома (победител през 2006 и 2009 г.) и Сирил Депре (победител през 2005 и 2007 г.) ще спорят за победата при мотоциклетистите, а Владимир Чагин (Камаз) ще се опита да спечели шестата си титла и да изравни рекорда на Карел Лопрайс.

Очаквайте в ams.bg подробно ревю за рали „Дакар” в края на всеки състезателен ден.

Коментари
comments powered by Disqus